Mój telefon to... hm... nie wiem

Brytyjska firma konsultingowa LogicaCMG przeprowadziła ciekawą ankietę, której wyniki przynajmniej częściowo wyjaśniają, dlaczego zaawansowane usługi telefonii komórkowej wciąż nie znajdują zbyt wielu nabywców - informuje serwis TheRegister. W ankiecie pytano posiadaczy "komórek", jaki mają telefon komórkowy - ponad połowa ankietowanych nie wiedziała, z jakiego urządzenia korzysta.

Ankietę wypełniło 761 osób w wieku powyżej 15 lat. Aż 49% z nich nie potrafiło powiedzieć, jaki właściwie telefon posiadają - ta grupa była w stanie podać tylko jego markę. Co więcej - 9% nie znało nawet nazwy producenta telefonu komórkowego, z którego korzystają na co dzień.

Analitycy LogicaCMG sugerują, iż ta niewiedza może być w znacznym stopniu odpowiedzialna za niewielką popularność zaawansowanych usług, dostępnych dla użytkowników telefonii komórkowej. Problem polega na tym, że w opisach wielu takich usług - np. telewizji internetowej - znaleźć można standardowe informacje o tym, jaki telefon jest niezbędny do korzystania z danej usługi. A skoro blisko połowa posiadaczy komórek nie wie, jaki ma telefon, to nic dziwnego, że nie korzystają oni ze wszystkich dostępnych dla nich usług.

Więcej informacji: The Register.