Mortal Kombat - fatality w 3D!

Mortal Kombat

Mortal Kombat

- Kolejnym nowym dodatkiem jest Challenge Tower. To tryb dla jednego gracza, który oferuje samouczka oraz krwawe mini-gry. Wśród wyzwań znajdziemy między innymi zabijanie zombie za pomocą pocisków oraz walkę bez kończyn (a nawet bez głowy). Oczywiście dostępne też będą klasyczne gry. Powróci "Test Your Might" z oryginalnego Mortal Kombat.

- Chociaż system walki w dużej mierze przypomina ten z poprzednich odsłon serii Mortal Kombat, to jest jedna kluczowa różnica. Dodany został pasek "super-meter", który wypełnia się w miarę otrzymywania i zadawania obrażeń. W konkretnych momentach możliwe jest uwolnienie zgromadzonej mocy do wyprowadzenia specjalnych ciosów. Jednak prawdziwa nagroda pojawia się po zapełnieniu paska. Pod koniec walki uzyskujemy możliwość wyprowadzenia ciosu X-ray, który pozbawia przeciwnika 40% paska zdrowia. A wszystko to przy dźwięku łamanych kości, spowolnionym czasie oraz widoku jak na zdjęciu rentgenowkim. Umożliwia nam to obserwowanie, które z kości przeciwnika zostały uszkodzone. Zazwyczaj łamane są żebra, piszczele i kości szyi. Jest to w zasadzie miły akcent dla miłośników krwawej jatki.

Punkt w cyklu developerskim: Mortal Kombat ukaże się już w kwietniu - gra jest naprawdę bliska ukończenia i było to widać nawet pomimo faktu, że w przedstawionej wersji każda z postaci dysponowała tylko jednym Fatality. Jeśli jesteś posiadaczem PlayStation 3, to możesz śmiało wypróbować grę za pomocą wersji demonstracyjnej dostępnej dla użytkowników PlayStation Plus.

Moim zdaniem: Uważam, że grafika 3D oraz Challenge Tower to jedynie dodatki, ale sam system rozgrywki pozostał niezmieniony. Ruchy X-ray zdają się być trochę nie na miejscu w tej kategorii rozgrywki - różnica między nowicjuszami a weteranami Mortal Kombat może przybrać formę znaną z serii Street Fighter po wprowadzeniu Ultra Combos.

W przypadku Mortal Kombat najważniejszą rzeczą jest dostarczanie możliwie najbardziej kreatywnej i krwawej drogi do pokonania oponenta. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem Fatality i mam nadzieję, że wspomniane dodatki mogą zostać wykorzystane w celu lepszego ich przedstawienia i dodania niezapowiedzianych jeszcze barbarzyńskich motywów.

Autor: Dave Rudden

Tłumaczenie: Tomasz Koralewski