Mozilla wycofuje opcję płatnej subskrypcji Firefoxa

12 września Mozilla uruchomiła płatne wsparcie dla Firefoxa, jednak zaledwie 6 dni później... wycofała je ze swojej oferty. Co się dzieje?

O dedykowanym dla klientów biznesowych wsparciu pisaliśmy tutaj. Jednak już wtedy nie było do końca wyjaśnione, czy opłata w wysokości 10 USD będzie pobierana co miesiąc, raz na jakiś czas, czy może dożywotnio? I jak na razie nie dowiemy się tego, ponieważ Mozilla wycofała widoczną poniżej ofertę, tłumacząc, że musi jeszcze rozważyć wiele jej aspektów. Tu warto przypomnieć, że opcja raportowania znalezionych bugów - miała znaleźć się w płatnej edycji przeglądarki - była jedną z rzeczy, których domagali się sami użytkownicy.

Obecnie Mozilla tłumaczy na swoim blogu, że stroną z płatną ofertą została zamieszczona omyłkowo, ale nie zaprzecza, że płatna subskrypcja jest jedną z przyszłych możliwości. Dodaje również, że cały czas pracuje nad rozszerzoną ofertą dla biznesu, a więcej informacji zostanie zaprezentowanych "wkrótce". O tym, że fundacja szuka dodatkowych źródeł dochodu, wiadomo już od dłuższego czasu. Pomimo tego, że każda kolejna wersja Firefoxa ma wbudowane zaawansowane mechanizmy antyszpiegujące, jego udział na rynku wynosi mniej niż 10% i zazwyczaj spada o kilka punktów procentowych na początku każdego miesiąca. Być może płatne wsparcie skłoniłoby firmy do instalacji FF na swoich maszynach,a co za tym idzie - zwiększenie globalnego udziału.