Mozilla wydaje poradnik dotyczący funkcji "Do Not Track"

Firma Mozilla postanowił wydać przewodnik dla deweloperów, wydawców i reklamodawców, w którym zachęca ich do wprowadzania funkcji Do Not Track (Nie śledź mnie). Zawiera on tutoriale i wskazówki pokazujące jak należy używać tej technologii, która chroni prywatność internautów.

Twórca przeglądarki Firefox chce położyć kres targetowaniu behawioralnemu oraz wszechobecnemu śledzeniu internautów w sieci. Alex Fowler z Mozilli napisał na blogu, że jego firma przez ostatnie sześć miesięcy pracowała nad wprowadzaniem opcji Do Not Track (DNT) z różnymi wydawcami, reklamodawcami i deweloperami.

Wśród firm i organizacji współpracujących z Mozillą były Associated Press oraz Digital Advertasing Alliance reprezentujące ponad 5 000 firm z branży mediów i technologii. Dzięki ich współpracy udało się stworzyć przewodnik Do Not Track Field Guide, który ma ułatwić implementację DNT innym zainteresowanym.

Zobacz również:

  • Mozilla Firefox w Microsoft Store. Wreszcie

Według Fowlera, funkcja DNT jest, wśród użytkowników Firefoksa, popularniejsza niż dodatek AdBlock Plus służący do blokowania reklam internetowych. Do Not Track stosowane jest przez 5 proc. użytkowników przeglądarki Mozilli. Według firmy, z Firefoksa korzysta 450 mln ludzi na całym świecie.

Peter Eckersley z Electronic Frontier Foundation wyraził zadowolenie z faktu, że Mozilla postanowiła edukować reklamodawców. Uważa on jednak, że funkcja Do Not Track jest tylko małym krokiem na drodze do zapewnienia prywatności w sieci.