NASA: naprawa Teleskopu Hubble'a potrwa dłużej

NASA twierdzi, że naprawa usterki komputera Kosmicznego Teleskopu Hubble'a potrwa dłużej, niż sądziliśmy. Ten sam błąd występuje zarówno na komputerze głównym, jak i zapasowym.

NASA: naprawa Teleskopu Hubble'a potrwa dłużej

Teleskop Hubble'a / źródło: sciencefocus.com

NASA wciąż walczy z usterką komputerową, która spowodowała wyłączenie Kosmicznego Teleskopu Hubble'a na około dwa tygodnie. Wydaje się, że problem ma także jego komputer zapasowy.

Działający od 1990 roku Teleskop Hubble'a wstrzymał działanie dokładnie 13 czerwca po problemie z jednym z komputerów. Przestał on zbierać dane naukowe, a przesyłane polecenia przestały być skuteczne. NASA podkreśliło jego rolę w swoim oświadczeniu:

Teleskop Hubble'a obserwuje wszechświat od ponad 31 lat. Przyczynił się do niektórych z najważniejszych odkryć naszego kosmosu, w tym do przyspieszającej ekspansji Wszechświata, ewolucji galaktyk i pierwszych badań atmosferycznych planet poza naszym Układem Słonecznym.