NVidia pierwsza z pełnym wsparciem dla OpenGL 3.0

Gigant rynku kart graficznych, firma NVidia oznajmiła, że przygotowała pierwsze sterowniki dla akceleratorów GeForce oraz Quadro, które wspierają wszystkie funkcje zawarte w API OpenGL 3.0 grupy Khronos.

OpenGL 3.0 zostało udostępnione, w wersji finalnej, w sierpniu br. Nowe API nie spotkało się jednak z uznaniem wśród deweloperów, a premiera "trójki" potraktowana została jako ostateczne zwycięstwo DirectX Microsoftu. W związku z małym zainteresowaniem OpenGL 3.0 także producenci kart graficznych nie spieszyli się z wydaniem odpowiednich driverów, zapewniających wsparcie dla nowego API. Pomimo faktu, iż produkowane urządzenia już od dawna były gotowe sprzętowo do obsługi OpenGL 3.0.

Pierwszą firmą, która postanowiła się przełamać jest NVidia, która właśnie ogłosiła, iż przygotowała nowe sterowniki w pełni wspierające OpenGL 3.0 oraz GLSL 1.30, drivery dla Windows, oznaczone numerem 181.00 oraz sterowniki dla systemu Linuks - 180.11.02.

Sterowniki współpracują z kartami GeForce z rodzin 8000, 9000 oraz karty GTX 260 i GTX 280, mobilnymi układami GeForce 8000M, 9000M. Nowe drivery skierowane są także dla użytkowników profesjonalnych akceleratorów Qaudro, modeli FX 370, 570, 1700, 3700, 4600, 4700x2, 4800, 5600, 5800, Quadro VX200, Quadro CX oraz mobilnych odmian Quadro FX 360M, 370M, 570M, 770M, 1600M, 1700M, 2700M, 3600M oraz 3700M.

Więcej informacji: NVIDIA OpenGL 3.0 Support for Windows and Linux (w j. ang.).

Warto przeczytać: artykuł Nowe API - czy warto było czekać?