Najlepsze oprogramowanie dla małych firm i freelancerów
Osoby pracujące na własny rachunek dla różnych klientów oraz mniejsze działalności gospodarcze nie potrzebują zaawansowanych programów do prowadzenia firmy. Oto, które będą dla nich najlepsze.
Mniejsze firmy stanowią większość gospodarki. Pisząc "mniejsze" mamy na myśli zarówno jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i firmy zatrudniające do pięciu osób. Są to zazwyczaj sklepy online, firmy świadczące usługi marketingowe, a także usługi fizyczne, np. złote rączki, hydraulicy itp. W ich przypadku nie są potrzebne rozbudowane systemy CRM, wyposażone w systemy magazynowe, moduły HR itp., a zamiast tego przydatne okazują się aplikacje, które ułatwią planowanie pracy, pilnowanie terminów wykonania danego zadania, a także pomogą w wystawieniu faktur i rachunków.
W poniższym zestawieniu przygotowaliśmy programy zarówno dla JDG, jak i mniejszych, liczących kilka osób firm. Wybór jest taki, że bez problemu odpowiednie rozwiązanie dla siebie znajdzie zarówno samodzielny elektryk, jak i mała agencja copywriterska.
Firmao

Fot.: Firmao
Firmao to system CRM, który ma budowę modułową. Umożliwia zarządzanie relacjami z klientami i zleceniodawcami (posiada m.in. wsparcie dla Facebooka), łatwe wystawianie faktur dla klientów wraz z dostosowaniem ich wyglądu faktur do potrzeb, automatyzację windykacji, a także prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników i podwykonawców (obejmuje to przydzielanie, realizację oraz rozliczanie rentowności zadań i projektów). Wygodnym rozwiązaniem Firmao jest możliwość korzystania z diagramów Kanban i Gantt. Z innych zalet warto wymienić kosztorysowanie projektów.
Firmao można przetestować za darmo w wersji demo. Pełna wersja to miesięczna lub roczna subskrypcja. Dostępne są trzy zróżnicowane plany - znajdziesz je na tej stronie.
Bitrix24

Fot.: Bitrix24
Bitrix24 to wszechstronny system CRM, który doskonale posłuży zarówno jednoosobowej działalności gospodarczej, jak i większej firmie. Posiada zaawansowany moduł związany z planowaniem i przydzielaniem zadań oraz kontrolą czasu pracy. A co istotne - przejrzysty interfejs pozwala na pełne wykorzystanie wszystkich możliwości nawet osobie, która nigdy nie miała do czynienia z takimi aplikacjami. Jeśli często wykonuje się powtarzalne czynności (np. te same zlecenia, dla tego samego klienta), może wówczas przygotować szablon, który będzie używany za każdym razem.
Bitrix24 dostępny jest zarówno w wersji online, jak i w formie aplikacji na urządzenia mobilne. Podstawowe możliwości dostępne są za darmo, ponadto istnieją cztery płatne plany. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz tutaj.
TimeCamp

Fot.: TimeCamp
W odróżnieniu od dwóch poprzednich propozycji, TimeCamp to nie tylko aplikacja do zarządzania działalnością, ale także aplikacja do monitorowania czasu przy komputerze. Przyda się zwłaszcza firmom, w których praca ma charakter zdalny. TimeCamp umożliwia tworzenie projektów i zadań. Timesheet jest wygodny i przejrzysty – zarówno dla pracownika realizującego dany projekt lub zadanie, jak i osoby nadzorującej. Zaawansowane tabele raportowe pozwalają na zobaczenie zaangażowania konkretnych osób. Masz możliwość dowolnej konfiguracji wyglądu raportu - projektowo, osobowo, godzinowo czy budżetowo.
TimeCamp posiada także opcję fakturowania projektów. Dostępne są cztery plany - w tym jeden darmowy. Wszystkie informacje znajdziesz na tej stronie.
Subiekt 123

Fot.: Subiekt123
Subiekt 123 to aplikacja, która zastąpiła program mikroSubiekt. Jest to wygodne w obsłudze rozwiązanie do fakturowania online, prowadzenia sprzedaży, zarządzania informacjami o towarach i klientach. Program działa w chmurze i sam wykonuje kopie danych, dlatego nie musisz martwić się o kopie zapasowe. Zawarto tu wiele typów dokumentów handlowych, dzięki czemu ich wystawianie jest znacznie ułatwione. Bardzo wygodna opcja to automatyczne przesyłanie dokumentów do biura rachunkowego.
Subiekt 123 dostępny jest w kilku wersjach, a koszt różni się od ilości funkcji oraz przeznaczenia. Wszelkie szczegóły znajdziesz na tej stronie.
Monday.com

Fot.: Monday
Monday.com to narzędzie przeznaczone do zarządzania projektami oraz zadaniami. Choć nie znajdziemy w nim modułu fakturowania, znacznie ułatwi życie przy prowadzeniu wielu projektów. Można tu przydzielać osoby do konkretnych działań, wyznaczać termin na ich realizację, tworzyć raporty, obszary robocze, a także przesyłać prywatne wiadomości. Jednym słowem - mamy tu wszystko do tego, aby w firmie nigdy nie zapanował chaos i wszystko było uporządkowane jak trzeba.
Monday oferuje aż pięć planów, w tym bezpłatne dla dwóch stanowisk. Wszystkie szczegóły oraz informacje znajdziesz na tej stronie.