Większość narzędzi potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej zawiera program VATowiec (LabControl). Wyposażony jest w funkcje magazynowe, finansowe i księgowe. Pozwala rejestrować operacje handlowe i przeprowadzać rozliczenia podatkowe. Obsługuje jedną bądź wiele firm i można go wykorzystać przy prowadzeniu różnych form działalności. Jest wielowalutowy, ma wbudowane funkcje CRM, pozwala generować różne raporty i tworzyć symulacje. Przyda się również do prowadzenia działu kadr i płac. Współpracuje także z Płatnikiem i jest często aktualizowany. Mimo tak rozbudowanej funkcjonalności to narzędzie bezpłatne.
Sprawy pracownicze, księgowanie sprzedaży czy ewidencjonowanie zakupów to ogólne obowiązki związane z prowadzeniem działalności. Specyfika różnych firm sprawia jednak, że lepiej sprawdza się specjalistyczne oprogramowanie. Na rynku są narzędzia wspomagające funkcjonowanie warsztatów samochodowych, przeznaczone dla hotelarzy czy dla prowadzących gabinety lekarskie i dentystyczne.
Prowadzenie warsztatu samochodowego
Warsztat JZK to aplikacja adresowana do właścicieli serwisów samochodowych, stacji diagnostycznych czy internetowych sklepów z częściami do aut. Importuje dane z dowodów rejestracyjnych za pomocą kodów AZTEC, wspomaga prowadzenie komisu, prowadzi rejestr przeglądów i przypomina SMS-em o terminie ich wykonania. Mechanizmy raportowania pozwalają się zorientować, jakie marki przynoszą największe zyski czy który z mechaników pracuje najlepiej.
Prowadzenie hotelu
Rozliczenie zaliczki, sprawny meldunek czy potwierdzenie rezerwacji to domena Hotelu JZK. Narzędzie wspomaga prowadzenie niewielkiego hotelu lub pensjonatu. Przyda się do obsługi schroniska, akademika i gospodarstwa agroturystycznego. Ułatwia podliczanie usług dodatkowych, rozliczanie pobytów, przygotowywanie ofert i jednocześnie ma wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia niewielkiej firmy.
Prowadzenie gabinetu lekarskiego
Gabinet JZK to zintegrowany system prowadzenia gabinetu lekarskiego, medycznego bądź recepcji niewielkiej przychodni. Pozwala umawiać wizyty, a moduł SMS przypomina klientowi automatycznie o ich terminach. Program przechowuje historię choroby, umożliwia drukowanie recept z kodami paskowymi, pozwala dołączać do bazy zdjęcia. Zawiera bazy rozpoznań medycznych i procedur, internetowe i urzędowe bazy leków. Dostępna jest opcja pracy w sieci czy przenoszenia danych na nośniku USB.
Program dla biur nieruchomości
IMO (Possible) zawiera bazę ofert i ułatwia wymianę informacji między agentami, zawiera wszystkie informacje związane z daną ofertą dotyczące obiektu czy klienta. Dodatkowe mechanizmy usprawniają przesyłanie ofert do internetowych serwisów z nieruchomościami. Zaawansowane kryteria wyszukiwania pozwalają szybko i precyzyjnie wyszukiwać potrzebne informacje. Rezultaty poszukiwań można zapisywać w postaci list. Centralna baza daje wgląd każdemu pracownikowi do wszystkich wprowadzonych rekordów. Obsługa mechanizmów bazy oraz funkcji programu za pomocą przeglądarki to dostęp do informacji z każdego komputera bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji.
Zarządzanie sanatorium
Kuracjusz (BetaSI) znajdzie dla siebie miejsce w sanatoriach, zakładach leczniczych i ośrodkach zabiegowych. Umożliwia prowadzenie ewidencji pacjentów, planowanie zabiegów i zajęć. Przechowuje dane osobowe, informacje o przynależności do sanatoriów czy kontraktów. Automatycznie planuje i rejestruje wykonywanie zabiegów, uwzględniając przy tym preferencje pacjenta, generuje raporty z przebiegu rehabilitacji. Mechanizm rezerwacji ułatwia zarządzanie wyposażeniem.
Obsługa drukarni
Pracę właścicieli drukarni, firmy poligraficznej bądź agencji reklamowej wspomoże Poligraf 2012 (Elisoft). Aplikacja pracuje jednostanowiskowo bądź w sieci, łącząc kilka stanowisk, daje szybki dostęp do informacji o zleceniach na każdym ich etapie, ułatwia jednoczesną realizację wielu projektów.
Wspomaganie pracy filmowca
VideoFilmowiec PRO (Intertech Soft) to narzędzie niezbędne w każdym studiu nagraniowym i fotograficznym. Ułatwia kontrolę zleceń i ich kalkulację, pilnuje terminów realizacji. Przygotowuje niezbędne umowy i zestawienia, usprawnia relacje z klientami. Potrafi generować napisy do filmu, listy animacji i nagrań muzycznych, drukuje plany nagrania. Tworzy zestawienia dla ZAiKS-u.