Najlepsze sklepy internetowe


Kto wygrał ranking sklepów internetowych

Grupę 20 sklepów internetowych podzieliliśmy na 2 kategorie. Pierwsza dziesiątka to sklepy internetowe oferujące komputery, peryferia komputerowe i sprzęt RTV. W tej kategorii od lat walczą ze sobą ci sami liderzy, co potwierdził nasz ranking. Zwycięzcą okazał się sklep Morele.net. Udało mu się minimalnie wyprzedzić sklepy Agito.pl, RTV EURO AGD i Komputronik, które zdobyły taką samą liczbę punktów. Ta czwórka odstaje konkurencji, prezentując równie wysoki poziom, a końcowej kolejności na podium zadecydowały głównie różnice w ofertach z poszczególnych dziedzin.

W drugiej znalazły się sklepy internetowe z aparatami cyfrowymi i akcesoriami fotograficznymi. Tutaj zwycięzcą okazał się sklep Cyfrowe.pl, który zdobył maksymalną liczbę punktów w prawie wszystkich kategoriach. Następne w kolejności sklepy Accord Foto, e-cyfrowe.pl oraz FotoZakupy.pl, które zdobyły taką samą liczbę punktów, wykazując się jedynie minimalnie mniej przyjaznymi w użyciu serwisami internetowymi.

Zobacz również:

  • Ile trwa dostawa PlayStation 5? Sklepy nam odpowiedziały! [16.09.2021]
  • Auchan Allegro: elektronika w dobrych cenach - co warto kupić taniej? [17.09.2021]

Szukając polskiego Amazona

Po pierwszej fali entuzjazmu jaka miała miejsce w połowie tej dekady szybko okazało się, że kupowanie w Internecie nie zawsze bywa tańsze i szybsze. Przyczyniły się do tego na pewno problemy z wiarygodnością niektórych sklepów mających problemy w czasie ostatniego kryzysu finansowego oraz fakt, że wielu internautów myśląc o zakupach internetowych dosyć swobodnie miesza ze sobą dwa pojęcia - tradycyjnych sklepów internetowych oraz bardziej swobodnego handlu na aukcjach internetowych. Przez to wpadki mniejszych sprzedawców rzutują na opinię całej branży.

Dlatego cieszy fakt, że największe sklepy internetowe ciągle się rozwijają. Poziom obsługi i różnorodność dostępnych funkcji, które jeszcze kilka lat temu gwarantowałyby wygranie każdego rankingu, obecnie są normą. To daje nadzieję, że być może za jakiś czas doczekamy się sklepu, o którym będzie można bez przesady stwierdzić, że to polski Amazon.

Zakupy internetowe w praktyce, czyli jak to wygląda w sklepie Vobis.pl

Prowadzenie sklepu internetowego to przede wszystkim ogromne wyzwanie logistyczne. Źródło: Vobis.pl.

Opowiada Adam Rzepkowski, kierownik działu e-commerce Vobis.pl:

W większości przypadków cała transakcja - od momentu złożenia zamówienia do dostarczenia przesyłki do adresata zajmuje mniej niż 24 godziny (oczywiście, pod warunkiem, że klient złoży zamówienie odpowiednio wcześnie). Zwykle cała procedura wygląda tak:

14:00 - Klient (nazwijmy go panem Arkiem) składa zamówienie w sklepie internetowym Vobis.pl - wybiera zestaw produktów (opcjonalnie: usługi dodatkowe, czyli np. rozszerzoną gwarancję, ubezpieczenie), formę płatności itp.

14:05 - pracownik Vobis zajmujący się zamówieniem pana Arka analizuje zlecenie - sprawdza formę płatności (w razie przelewu elektronicznego - od razu potwierdza płatność) i natychmiast przekazuje do magazynu dyspozycję wysyłki wybranego towaru.

15:00 - w magazynie zjawia się kurier, który odbiera zamówione urządzenia.

24:00 - przesyłka dociera do centralnej sortowni firmy kurierskiej.

Dzień następny:

10:00 - przesyłka dojeżdża do miasta pana Arka

12:00 - pan Arek odbiera z rąk kuriera zamówiony towar