Najlepsze sklepy internetowe
-
- Michał Stępień,
- 24.09.2010, godz. 16:23
Jeżeli wybierasz się na internetowe zakupy, zapoznaj się z naszym poradnikiem. Dowiesz się z niego nie tylko jak bezpiecznie kupować w Internecie, ale również które sklepy internetowe są godne polecenia.
Tylko nieliczne sklepy z branży komputerowej, RTV i fotograficznej dorobiły się na tyle rozpoznawalnej marki, że mogą sobie pozwolić na wyższych marży (chociaż często różnice wynoszą tylko kilka złotych), gwarantując w zamian pewną jakość obsługi.
Zobacz również:

Porównywarki cen narzuciły sklepom internetowym konieczność konkurowania poziomem cen.
Dobre praktyki sklepów internetowych
Wszystkie sklepy opisane w zestawieniu udowodniły, że trzymają wysoki poziom. Niedociągnięcia, które było nagminne jeszcze kilka lat temu, jak np. brak obsługi szybkich płatności internetowych lub utrudniony kontakt telefoniczny z obsługą sklepu, teraz praktycznie się nie zdarzają.
Jest to po części zasługa rozwoju rynku usług dla sklepów internetowych. Dzięki temu każdy, nawet najmniejszy sklep internetowy może praktycznie bez żadnych formalności skorzystać z pośrednictwa takich serwisów jak Przelewy24.pl lub Platnosci.pl, które biorą na siebie obsługę kart kredytowych, przelewów i innych form płatności. Z kolei założenie infolinii zaczynającej się na numer 0801 u jednego z licznych dostawców usług VoIP, to wydatek rzędu 50 - 100 zł miesięcznie.
Normą jest także współpraca sklepów internetowych z firmami kurierskimi. Tylko niektóre sklepy oferują wysyłkę zamówienia za pośrednictwem poczty polskiej, a to i tak tylko w przypadku mniej wartościowych przesyłek. Pewną nowością są za to mocno promowane Paczkomaty 24/7, czyli sieć automatycznych skrytek pocztowych firmy InPost rozstawionych w miastach w całej Polsce, z reguły przy stacjach benzynowych. Klienci mogą z nich samodzielnie odbierać swoje zamówienia - np. w sklepie Komputronik ta usługa jest już dostępna od ponad roku.
Sklepy internetwoe otrzymywały oceny łączne w skali od 1 do 5 za jakość strony internetowej (tutaj liczyła się łatwość korzystania z serwisu, dostępność informacji o warunkach zakupu oraz obecność danych kontaktowych) oraz za atrakcyjność oferty w danej kategorii tematycznej. Ocena końcowa stanowi średnią ocen łącznych. Do zestawienia trafiły firmy zajmujące czołowe lokaty w wybranych kategoriach w serwisach zbierających opinie o sklepach internetowych.