Największy klient Intela to firma Hewlett-Packard. Dell zepchnięty z I miejsca

Intel poinformował, że jego największym klientem w 2008 roku była firma Hewlett-Packard.

Według danych przedstawionych przez firmę Intel (dokument FORM 10-K za okres finansowy zakończony 27 grudnia 2008 roku), w 2008 roku 20 procent jej dochodu zostało wypracowanych dzięki współpracy z firmą HP (2007 - 17%), która tym samym wyprzedziła swojego największego konkurenta - Della (2007/2008 - 18%). Firmy te są największymi klientami giganta z Santa Clara - żaden z pozostałych graczy na rynku nie przekroczył bowiem poziomu 10%.

Intel zwraca również uwagę na fakt, że zysk generowany przez sprzedaż procesorów dla urządzeń mobilnych wzrósł w porównaniu do 2007 roku (z 38% do 42%), natomiast w sektorze rozwiązań stacjonarnych (komputery desktop, komputery nettop, serwery i stacje robocze) zanotowana została odwrotna tendencja (spadek z 56% do 55%).

Warto na koniec dodać, że 73% zysku Intela wygenerowały w 2008 roku mikroprocesory, natomiast resztę pozostałe produkty takie jak pamięć flash.