Nakręcone 3D


"Nadal będzie spore, a możne nawet większe zapotrzebowanie na artystów, używających podobnego oprogramowania" - zauważa Fallon. "Innymi słowy, ich przyszłość jest zapewniona".

<CENTER>

#Grafika gry# Tak wygląda prawdziwa akcja w Tiberian Sun. Jest o wiele prostsza, ale zachowuje kolory i nastrój panujący w scenkach filmowych.
</CENTER>

Nakręcone 3D

<b>Game over</b> "Czuliśmy presję tworząc tę grę" przyznaje Rade Stojsavljevic. "Wystarczy spojrzeć, co robią inni".

"To, co już całkiem niedługo wydarzy się na rynku komputerowej rozrywki, na pewno zadziwi nawet najodważniejszych wizjonerów" - mówi rozentuzjazmowany Stojsavljevic. "Kiedy maszyny będą wystarczjąco szybkie, nie sądzę by była potrzeba zachowania filmowych przerywników, jeśli to samo osiągniemy w czasie rzeczywistym z tą samą jakością. Artyści będą nadal je tworzyć, ale bez czasochłonnego wcześniejszego renderowania. Jak nadejdzie ten czas, będziemy mieli do czynienia z wyrównaniem się gier i filmu. Wyobraź sobie oglądanie twojego wojownika podczas bitwy - nagłe zbliżenie na niego i znasz każdą reakcję, tak jakby był prawdziwy. Jak bardzo ci się to podoba?". Miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli czekać zbyt długo, by się przekonać.

<HR>

Za kulisami czyli jak wkręcić się do biznesu

Nakręcone 3D
Artysta zajmujacy się renderowanymi sekwencjami powinien mieć duży zasób wiadomości ogólnych. Musi zdawać sobie sprawę z roli, jaką pełni jego praca wewnątrz gry. Znać konwencję i sposoby opowiadania oraz obecne trendy w animacji 3D. Te podstawy i umiejętność wykorzystania własnych kwalifikacji na potrzeby różnych projektów, znajomość technik, programów, plug-inów pozwala osiągnąć wspaniałe wyniki pracy. Wysokie wymagania nie odstraszają śmiałków, gdyż znajdują w tym przemyśle wiele miejsca na własną ekspresję.

"Najważniejsze to mieć demo, portfolio" - doradza Keith Fallon z Silicon Dreams. "Prezentuje ono twoją wiedzę o grafice 3D, doświadczenie i umiejętności. Kwalifikacje są ważne, by dostać się na rozmowę, ale dopiero demo sprawia, że dostajesz pracę. Zainteresowanie grami i filmem również bardzo pomaga".

McCulloch wyznaje inną metodę, według której rekrutacja do Digital Animations jest nawet prostsza. "Aplikant musi być dobrym człowiekiem, utalentowanym w swojej dziedzinie. Jeśli jego umiejętności komunikacyjne, emocjonalne i kreatywne są odpowiednie, techniczne mogą być wyuczone. Pracujemy zespołowo, stąd bardzo ważne jest zatrudnianie ludzi potrafiących współpracować z pozostałymi członkami".

Digital Animations jest wystarczająco duże by zatrudniać artystów specjalizujących się w danej dziedzinie. Mniejsze firmy potrzebują artystów orientujących się w wielu aspektach tworzenia. Pracując równolegle z artystami od gry, ich praca jest automatycznie większa. Fallon mówi, "Im więcej mamy obiektów, klatek, rodzajów i liczby oświetlenia, nie zapominając o animacji itp., tym lepiej trzeba znać programy, bardziej się specjalizować".

Niektórzy producenci mają w swych szeregach artystów zajmujących się zarówno tworzeniem gry jak i sekwencji. "Modelowanie w czasie rzeczywistym korzysta z podobnych technik, lecz bez tak wielu elementów musi być prostsze, żeby komputery osobiste podołały mu" - mówi Fallon. "To układanka, w której próbuje ułożyć się jak najwięcej, w jak najkrótszym czasie".

fot: Ilustracja © BULLFROG<HR>