Narzędzia Google dla Webmasterów - wprowadzenie


Preferowana domena

Z perspektywy optymalizacji witryny pod względem wyników wyszukiwania w Google istotną funkcja jest możliwość ustalenia preferowanej domeny (z lub bez "www"). Dzięki temu można uniknąć ewentualnych problemów związanych z powielaniem treści wewnątrz jednej witryny. Preferowaną domenę można ustawić w panelu Konfiguracja witryny | Ustawienia.

W Narzędziach Google możesz ustawić preferowaną domeny (z lub bez www).

"Ponadto, linki przychodzące skierowane na stronę z lub bez www są traktowane tak samo, dzięki czemu ich moc skupia się na preferowanej domenie. Linki przychodzące przekazujące PageRank są dla Google istotnym sygnałem i pomagają w znacznym stopniu w ocenie jakości witryny, co ma wpływ na jej pozycje w wynikach wyszukiwania na daną frazę" - przypomina przedstawiciel Google Search Quality Team.

Zobacz również:

  • Jak wygląda Polski internet? Skąd przeglądamy polskie witryny WWW?
  • Google zachęca do płatności za Zdjęcia. Nowa opcja w drodze

Linki do twojej witryny

Każdy użytkownik Google może sprawdzić w wyszukiwarce, jakie strony linkują do konkretnej witryny (wystarczy w polu "Szukaj" wpisać ("nazwa witryny.pl" -site:nazwa witryny.pl). Jako właściciel/administrator serwisu możesz dodatkowo sprawdzić, jakie inne witryny odnoszą się do niego, jakich "zakotwiczeń" (tzw. anchorów) do tego używają oraz które strony witryny są najczęściej podlinkowywane (czytaj: które treści są najpopularniejsze). Służy do tego panel Linki do twojej witryny w Narzędziach Google.

Zdarza się, że webmasterzy budujący nowe serwisy na odkupionych, uprzednio używanych domenach znajdują linki niezwiązane tematycznie lub linki wątpliwej jakości. "Taka sytuacja nie powinna nikogo niepokoić, warto jednak podjąć wszelkie starania, żeby zwrócić uwagę zespołu Google na zaistniałą sytuację. Najlepiej jest złożyć wniosek o rozpatrzenie zgłoszenia oraz zgłoszenie spamu lub płatnych linków" - radzi Kaspar Szymański.

Panel Linki do twojej witryny w Narzędziach Google informuje, które strony linkują do witryny, jakich zakotwiczeń używają oraz do których stron najczęściej się odnoszą.

Autor: Kaspar Szymański

Opracowanie: Ludwik Krakowiak