Neostrada TP przyspiesza dzięki technologii VDSL


Cel - operatorzy kablowi

TP SA pozycjonuje Neostradę Fiber jako ofertę konkurencyjną wobec usług operatorów telewizji kablowej. Wynika z tego strategia marketingowa firmy - technologia VDSL będzie wdrażana w pierwszej kolejności w tych miejscowościach, w których będzie to dla Telekomunikacji najbardziej opłacalne.

Telekomunikacja chce mianowicie rywalizować z kablówkami swoją nową ofertą multimedialną, wprowadzając pakiet Fun Pack (internet + telewizja; oferta dostępna także w opcji z telefonią). W ramach pakietu Fun Pack użytkownik otrzymuje 49 kanałów telewizji internetowej, bezpłatny pakiet 30 filmów i 5 seriali (oferta aktualizowana co miesiąc, filmy można oglądać dowolną liczbę razy) oraz dostęp do usługi telewizji na życzenie.

Koszt usługi Neostrada Fiber pakietem Fun Pack w kontrakcie na 24 miesiące to 99,90 (40 Mb/s) i 119,90 zł (80 Mb/s). Opłaty aktywacyjne i za udostępnienie modemu WiFi pozostają takie same, co w wypadku samego dostępu do Sieci. Dekoder HD z funkcją PVR użytkownik otrzyma za 1 zł.

Cennik pakietu multimedialnego Fun Pack, oferowanego przez TP SA

Cennik pakietu multimedialnego Fun Pack, oferowanego przez TP SA

"Mamy narzędzie do konkurowania z najlepszymi ofertami na rynku" - powiedział Maciej Witucki, prezes grupy TP. Nie oznacza to jednak, że infrastruktura telekomunikacyjna firmy będzie masowo dostosowywana do technologii VDSL. "Będziemy zakładać karty VDSL tam, gdzie mamy szansę znaleźć klientów i sprzedać nową usługę. Nie zdradzając szczegółów - widziałem mapy, gdzie mamy rozrysowane miasta z dokładnością do poszczególnych kwartałów budynków: gdzie jaka oferta, gdzie jaka telewizja kablowa. Będziemy wybierać miejsca, gdzie na te usługi, ceny i jakość jest zapotrzebowanie" - zapowiedział prezes Witucki.

Nowa jakość usług?

Co ciekawe, TP SA zapowiada gruntowną zmianę modelu sprzedaży usług.

Klient po złożeniu zamówienia na usługę ma czekać na jej montaż nie dłużej niż 4 dni. Instalator neostrady zainstaluje usługę, podłączy i skonfiguruje odpowiednio sprzęt, tak by Neostrada Fiber była od razu gotowa do użytku. W wypadku wystąpienia usterki sprzętu (np. uszkodzenie modemu) jego wymiana nastąpi w domu klienta.

Czyżby koniec narzekań na infolinię tp i kontakt z pomocą techniczną neostrady?