Neverwinter Nights 2 - notatki z podróży po Faerunie

Walka klas

Wśród innych nowości, jakie zagościły w NWN 2 należy wymienić m.in. zwiększenie liczby klas dostępnych przy tworzeniu postaci (w tym także klas prestiżowych). Znacząco zwiększyła się również liczba dostępnych ras - aż o 9 - możemy teraz wybierać spośród trzech dodatkowych ras elfów (słoneczne, leśne, mroczne), dwóch krasnoludzkich (złote i szare), jak też zdecydować się na niziołka "waleczniaka", diabelstwo, aasimara czy gnoma głębinowego. W porównaniu z częścią pierwszą, niewątpliwą nowością jest także nowa klasa postaci - Czarnoksiężnik - nomen omen właśnie na tę profesję zdecydowałem się podczas tworzenia postaci. Prowadzony przeze mnie bohater - a raczej bohaterka, co widać na załączonych zrzutach ekranu - potrafi czarować, siłę magiczną czerpiąc z drzemiących w nim (niej) mocy. System czarów oparty jest na podstawowym efekcie o nazwie Niesamowitego Uderzenia - atak ten wraz z nabywanym doświadczeniem można modyfikować, wzbogacając go o inne nabywane efekty (np. Włócznia, Wyładowanie łańcuchowe, itp.).

Neverwinter Nights 2 - notatki z podróży po Faerunie

W dzielnicy portowej Neverwinter

Pewną ciekawostką jest fakt, iż żadnego z członków grupy nie można zabić, dopóki chociaż jeden z towarzyszy pozostaje przy życiu. Postać, która w wyniku obrażeń straci wszystkie punkty życia, po prostu traci przytomność i zostaje wyłączona z walki do czasu jej zakończenia - ma to zasadniczy wpływ na wynik wielu walk. Po zakończonym starciu wystarczy wydać grupie polecenie odpoczynku, a po kilku sekundach wszyscy dojdą do siebie i będą mogli kontynuować podróż. Walka odbywa się teoretycznie w czasie rzeczywistym, kiedy jednak przyjrzymy się jej bliżej, okaże się, że walczące postacie czekają chwilę po wykonaniu ataku - odpowiada to kolejnym turom.

W grze nie obyło się oczywiście bez składników będących solą każdego szanującego się RPG - opcji handlu i wytwarzania przedmiotów. Jeżeli chodzi o to drugie, to nasze możliwości są w zasadzie nieograniczone - dysponując odpowiednim przepisem, narzędziami, warsztatem i umiejętnościami można wykonać wiele rodzajów broni, pancerzy czy przedmiotów magicznych, bądź nadać już istniejącym magiczne właściwości.