Neverwinter Nights 2 - notatki z podróży po Faerunie

Po raz kolejny zło podnosi ohydny, oślizły i najeżony rogami łeb. Po raz kolejny jesteś jedyną osobą na całym Wybrzeżu Mieczy, zdolną powstrzymać hordy demonów przed zniewoleniem ludzkości. Po raz kolejny w czasie swoich wędrówek napotkasz towarzyszy skłonnych podążyć za tobą na koniec świata za przysłowiową miskę ryżu... Ale czymże jest w końcu taka błahostka jak ratowanie świata dla kogoś, kto drowy z Podmroku zjada na śniadanie, a bandyci z zaułków Neverwinter płacą mu "za ochronę"?

Neverwinter Nights 2 - notatki z podróży po Faerunie

Jak zapewne zauważyliście, największą moim zdaniem wadę gry - czyli wtórność fabuły - wyjaśniłem już na początku. Nie mam zastrzeżeń co do jakości questów, chciałbym jednak doczekać większej liczby tytułów, w których nie chodzi tylko i wyłącznie o pokonanie Zła... Po tym krótkim wstępie możemy bez przeszkód przejść do bardziej rzeczowego opisu gry. Neverwinter Nights 2 to trzeci, po Oblivionie i opisywanym niedawno przeze mnie Gothic 3, pretendent do miana najlepszej gry fabularnej minionego już roku. Ponieważ z wymienionej trójki bohaterka dzisiejsze recenzji ukazała się jako ostatnia, nie obędzie się bez porównań - zwłaszcza, że czas oddzielający premierę NWN 2 od Gothika nie był zbyt długi.

Co nowego?

Neverwinter Nights 2 - notatki z podróży po Faerunie

Moduł tworzenia postaci udostępnia trójwymiarowy widok bohatera (lub bohaterki)

Produkcja firmy Wizards of the Coast reprezentuje typową, dobrze znaną i lubianą konwencję gier opartych na systemie Dungeons & Dragons, ze wszystkimi jego cechami charakterystycznymi - rozbudowanym modułem tworzenia postaci, systemem klas postaci, rasami, atutami i umiejętnościami. W porównaniu z pierwszą częścią cyklu "dwójka" wnosi szereg nowości, mniej lub bardziej znaczących. Za duży plus należy uznać zwiększenie limitu towarzyszących nam postaci, który wynosi obecnie 3 kompanów (jak pamiętamy, w "jedynce" mogliśmy podróżować tylko z jednym towarzyszem u boku). Oprócz tego, że grupa może liczyć maksymalnie 4 osoby, w niektórych questach dołączają do nas dodatkowe postacie, nad którymi jednak nie mamy kontroli, i po zakończeniu zadania opuszczają grupę.