News Corp. sprzedał MySpace'a

MySpace dominował w branży serwisów społecznościowych w pierwszej połowie minionej dekady. Później jednak, seria złych decyzji i silna konkurencja sprawiły, że serwis zaczął tracić popularność i pieniądze. News Corp. postanowił wiec go sprzedać i w końcu mu się udało. Nabywcą jest firma Specific Media.

Szczegóły umowy nie zostały zdradzone, ale jej częścią jest podobno zakup mniejszościowych udziałów Specific Media przez News Corp.. Sama cena za serwis MySpace to, jak podaje Wall Street Journal i New York Times, od 30 do 40 mln dolarów.

Kwota jaką otrzymało News Corp. jest znacznie niższa od 580 mln, które firma wydała na MySpace'a w 2005 roku, gdy święcił on największe sukcesy. W kolejnych latach Facebook okazał się zbyt silnym rywalem i wyprzedził go pod względem popularności już w 2008 roku.

News Corp. dokonywało wielu zmian w celu przywrócenia świetności swojemu serwisowi społecznościowemu, ale albo były one nietrafione, albo spóźnione. W październiku 2010 MySpace przeszedł ostatnie poważne zmiany. Obecnie serwis jest raczej platformą rozrywkową z elementami społecznościowymi.

Specific Media zostało założone w 1999 roku i oferuje internetowe usługi reklamowe w rożnych formatach i kanałach dystrybucji. Nie ma jeszcze pewności na temat planów firmy dotyczących MySpace'a. Zastanawia też, czy przypadkiem nie zechce ona wykorzystać potężnej bazy jego użytkowników w działalności reklamowej?