Nie Apple, lecz Amazon sprzedaje najlepiej oceniane tablety
-
- 03.11.2014, godz. 07:46
Według najnowszego badania rynku amerykańskiego tablety firmy Amazon zasłużyły na I miejsce w rankingu zadowolenia konsumentów.
J.D. Power opublikował nowy ranking satysfakcji amerykańskich konsumentów dotyczący internetowych tabletów. Badanie przeprowadzone zostało w okresie marzec-sierpień na grupie około 2700 osób, które oceniały następujące elementy:
- wydajność (udział procentowy dla całej oceny - 28%)
- łatwość obsługi (22%)
- funkcje (22%)
- design (17%)
- cena (11%)
W sumie zdobyć można było maksymalnie 1000 punktów.
Co się okazało?
- ogólne zadowolenie amerykańskich konsumentów pozostało praktycznie na niezmienionym poziomie (820 punktów)
- Amazon (po raz pierwszy w historii rankingu) zdetronizował dotychczasowego lidera, czyli firmę Apple
- trzecie miejsce zajął Samsung

Elementy najwyżej oceniane:
- amerykańscy konsumenci w przypadku tabletów Amazon Kindle Fire najwyżej oceniali łatwość obsługi oraz cenę
- w przypadku tabletów Apple iPad najwyższe oceny przyznawali za wydajność i wzornictwo
Na koniec warto dodać, że w poprzednim rankingu Amazon zajął dopiero czwarte miejsce. Ponadto pamiętajmy, że w najnowszym badaniu nie uwzględniono nowych tabletów Apple, modeli iPad Air 2 i mini 3.