Niedochodowy Xbox
-
- Juliusz Kornaszewski,
- 08.03.2001, godz. 16:43
Analitycy firmy Merrill Lynch przewidują, iż w ciągu pierwszych lat sprzedaży konsoli Xbox, Microsoft może ponieść straty wynoszące ok. 2 miliardy USD.
Z badań przeprowadzonych przez analityków firmy Merrill Lynch wynika, iż w ciągu pierwszych lat sprzedaży konsoli Xbox, Microsoft może ponieść straty wynoszące ok. 2 mld USD.
Straty podczas pierwszych lat sprzedaży konsol są normalną praktyką, która dotyczy wszystkich producentów maszyn do gier. Producenci zazwyczaj sprzedają konsole po zaniżonej cenie, dopłacając różnicę z własnej kieszeni. Zyski uzyskiwane są ze sprzedaży oprogramowania i licencji na produkcję gier. Przewiduje się iż konsola Microsoftu powinna kosztować ok. 250 USD, przy realnych kosztach produkcji na poziomie 375 USD. Tak więc Microsoft będzie dopłacał do każdej sprzedanej konsoli 125 USD. Mimo, iż cena konsoli może się wahać w zależności od marży narzucanej przez sprzedawców, nie przewiduje się aby Xbox kosztował więcej niż konkurencyjny produkt Sony PlayStation2 wyceniany obecnie na 299 USD.
Zobacz również:
- PS5 – gdzie kupić tanio konsolę? Kompletna lista sklepów z PlayStation 5 (31.03.2023)
- Najlepsze słuchawki gamingowe 2023. Jakie słuchawki dla graczy kupić?
- Gracze w 2028 roku, czyli jak będzie wyglądała przyszłość branży gier wideo
Warto przypomnieć, iż do tej pory Microsoft wydał na promocję debiutanckiej konsoli ponad pół miliarda USD. Firma Merrill Lynch przewiduje, iż przed 30 czerwca 2002 Microsoft dostarczy do sklepów około 5 milionów sztuk Xboxa. Do roku 2004 na rynek powinno trafić ok. 10 mln sztuk i dopiero wtedy firma może liczyć na rozpoczęcie odrabiania strat finansowych.