Niemcy odzyskują formę

Poziom zaufania niemieckich konsumentów wzrósł w tym miesiącu do niemal rekordowego poziomu - wynika z danych monachijskiego instytutu Ifo.

Indeks klimatu konsumenckiego wzrósł w marcu 2007 r. do 107,7 punktu ze 107 punktów w lutym br. Największa europejska gospodarka świetnie poradziła sobie z 3-proc. podwyżką podatku VAT.

Instytut Ifo oblicza indeks na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród 7 tys. niemieckich przedsiębiorstw. Po latach spowolnionego wzrostu w 2006 r. Niemcy znów zaczęły odzyskiwać pozycję europejskiej potęgi gospodarczej.

W grudniu 2006 r. wartość indeksu Ifo wzrosła do 108,7 punktu, był to wynik najlepszy od początku kariery indeksu, czyli od 1991 roku. W styczniu i lutym br. jego wartość spadła, czego przyczyną mogła być podwyżka VAT-u.

Wzrost wartości indeksu Ifo Niemcy zawdzięczają przede wszystkim rosnącemu popytowi wewnętrznemu.