Niemcy w lepszych nastrojach

Nastroje w niemieckim biznesie poprawiły się nieznacznie w styczniu 2009 r. - wynika z danych instytutu Ifo.

Wartość indeksu określającego przyszły klimat biznesowy wzrosła w styczniu br. do 83 punktów z 82,7 punktu w grudniu 2008 r. Według Hansa-Wernera Sinna, prezesa Ifo, firmy nadal uważają, że obecna sytuacja pogarsza się, jednak są nieco mniej pesymistyczne w przewidywaniach na najbliższe pół roku.

W sektorze produkcji poziom zaufania nadal spada - do minus 40,1 punktu w styczniu z minus 39,9 punktu w grudniu. W pozostałych sektorach widoczna jest minimalna poprawa nastrojów - w sektorze handlu detalicznego wskaźnik wzrósł z minus 30,4 punktu w grudniu do minus 26,6 punktu w styczniu.

Indeks nastrojów w największej europejskiej gospodarce opracowywany jest na podstawie ankiet przeprowadzonych w 7 tys. firm z branży przemysłowej, budowlanej, handlu hurtowego i detalicznego.