Niezły interes

Analizy rynkowe dowodzą, że najbliższe lata mogą stać się "złotym okresem" dla projektantów stron WWW.

Gwałtowny rozwój internetowego handlu, którego obroty niebawem mają osiągnąć 300 mld USD, spowodował, iż stało się dochodowe. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym przeznaczają bowiem coraz większe kwoty na tworzenie serwisów online.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ActivMedia Research, w Stanach Zjednoczonych na rozbudowę witryn firmy przeznaczają średnio 37 tys. USD. Największe nakłady na tworzenie stron WWW ponoszą przedsiębiorstwa prowadzące duże serwisy internetowe (średnio 78 tys. USD), sklepy online (68 tys. USD) oraz inne strony komercyjne związane z handlem (25 tys. USD). Co ciekawe, wydatki podobnych firm europejskich są ponad dwa razy większe - średnio wynoszą 77 tys. USD.

Z raportu wynika także, że internetowe przedsiębiorstwa, które nie przekroczyły progu dochodowości, inwestują znacznie większe fundusze w swoje witryny niż firmy, które już osiągają dochód.

Więcej informacji: www.idg.net www.activmedia.com