Nokia to nie Apple. Likwiduje sklepy firmowe

Fińska Nokia szuka oszczędności. W związku z tym rozpoczęła proces likwidacji swoich flagowych amerykańskich sklepów firmowych.

Nokia wzorując się na Apple postanowiła otworzyć na całym świecie sklepy firmowe oferujące jej telefony oraz gadżety i usługi. Jej markę miały promować flagowe placówki handlowe - pierwsza powstała pod koniec 2005 roku w Moskwie, natomiast pozostałe 11 w innych najważniejszych miastach świata.

Niestety kryzys mocno nadszarpnął finanse fińskiego producenta. Postanowił on więc poszukać oszczędności i zdecydował się na zamknięcie nie przynoszących oczekiwanych zysków amerykańskich sklepów flagowych znajdujących się w Nowym Jorku i Chicago. Nokia w Stanach Zjednoczonych nie jest zbyt popularną marką - należy do niej zaledwie niespełna 10% tamtego rynku.

"Sklepy firmowe są ważne w przemyśle zajmującym się modą: Apple to moda. Nokia to elektronika użytkowa" - tłumaczy niepowodzenia sklepów Nokii John Strand, prezes duńskiej firmy konsultingowej Strand Consult.

Warto dodać, że dwa dni temu Nokia zdecydowała się też na zamknięcie jednego z dwóch swoich flagowych sklepów w Londynie oraz sklepu w Sao Paolo.