Nowe oblicze MTV

Modernizacja internetowych stron najpopularniejszej muzycznej stacji telewizyjnej.

Strona MTV.com przeszła gruntowną reorganizację. Obecnie oferuje łatwiejszy dostęp do informacji o koncertach, zamieszcza więcej wywiadów z gwiazdami i obszerniejsze biografie artystów. Firma Viacom, właściciel witryny, przewiduje nawet personalizację usług, dzięki której każdy użytkownik sam zdecyduje, co chce zobaczyć i usłyszeć. Z kolei sieciowa witryna muzycznego kanału VH1 ma zawierać więcej informacji o artystach, większą liczbę wideoklipów i aukcje online. Zaplanowano także udostępnienie archiwum rocka - "rockumentary series".

Według Viacom, obie witryny mają jednak stanowić tylko dodatek do kanałów telewizyjnych. Będą przede wszystkim promowane kanały telewizyjne, a nie strony internetowe. Firma Viacom poinformowała, że w III kwartale tego roku liczba odwiedzających podwoiła się (do 2,2 mln) w porównaniu z tym samym okresem 1998 r. Obroty 200-osobowego działu online osiągnęły 6,6 mln USD. Jednakże zysk za ubiegły rok wyniósł jedynie 400 tys. USD.

Więcej informacji: www.idg.net, www.mtv.com, www.vh1.com