Nowy mechaniczny Reksio

Sony opracowało udoskonaloną wersję elektronicznego psa Aibo. Nowy Reksio lepiej rozpoznaje komendy głosowe i kosztuje mniej niż jego poprzednik.

Sony opracowało udoskonaloną wersję elektronicznego pasa Aibo. Nowy Reksio lepiej rozpoznaje komendy głosowe i kosztuje mniej niż jego poprzednik. Aibo występuje teraz w dwóch wariantach kolorystycznych: kość słoniowa (imię psa - Latte, symbol ERS-311) oraz szary (Macaron, ERS-312). Oba zwierzaki - zdaniem twórców - mają odmienne, elektroniczne osobowości. Latte jest spokojny i przyjacielski, podczas gdy Macaron to typ psotnika.

System rozpoznawania mowy poszerzono z 50 do 70 słów. Teraz Aibo może nauczyć się reagować na własne imię i imię swojego właściciela. Pies identyfikuje określone dźwięki emitowane za pośrednictwem telewizji, radia i Internetu. Opracowana przez Sony aplikacja Medialink, wykorzystująca te właściwości, znajdzie zastosowanie w sponsorowanej przez firmę kreskówce Piroppo.

Oba modele są tańsze niż poprzednie wersje i kosztują ok. 820 USD. Poprzednia wersja była oferowana w cenie ok. 1200 USD. W październiku Sony zamierza rozpocząć sprzedaż Aibo w Europie i USA. Europejska cena powinna oscylować wokół 1000 euro.