Nvidia 3D Vision - recenzja zestawu do grania w 3D
-
- GameStar,
-
- 26.05.2011, godz. 17:22
Czy tego chcemy czy też nie, technologia 3D coraz bardziej się upowszechnia. Nvidia 3D Vision może być już częścią twojego kolejnego komputera. Jak prezentuje się ta technologia?
Jaki sprzęt jest nam potrzebny do grania w gry 3D?
Do grania w 3D potrzebne są: wydajna karta graficzna, kompatybilny monitor 3D, okulary 3D i emiter sygnału 3D.W naszym przypadku skorzystaliśmy z karty Nvidia GT 590, monitora LCD VG236 oraz zestawu Nvidia 3D Vision (okulary 3D + emiter podczerwieni na USB). Na tym zestawie sprawdziliśmy dwie popularne gry - Portal 2 i Bulletstorm.
Nvidia 3D Vision - uwagi ogólne
Okulary są wygodne, ale tworzą sztuczny mrok dookoła nas, do którego jednak trzeba się przyzwyczaić. Ponadto, żeby zobaczyć obraz 3D Vision musisz być usadowiony centralnie w stosunku do ekranu. Niestety u niektórych nawet przy ustawieniu minimalnej głębi długotrwała gra w 3D powoduje ból oczu.

Portal 2
Portal 2 - wrażenia z gry w 3D
Sterowniki do Portal 2 nie są jeszcze dopracowane, ale ogólnie gra się całkiem dobrze w Portal 2 w wersji 3D. Początkowa sekwencja w pokoju hibernacyjnym ma dobre efekty głębi - wyraźnie odczuwamy, które przedmioty są bliżej, a które dalej od nas. Portal 2 jest jednak kiepskim wyborem jako nasza pierwsza gra 3D, gdyż jego świat nie jest zbyt detaliczny, a podróżowanie przez podobne do siebie komory to “płaskie" doświadczenie. Niestety portale i kule nie latają w tej grze w twoją stronę, więc nie ma za bardzo sensu grać w Portal 2 w wersji 3D.

Bulletstorm
Bulletstorm - wrażenia z gry w 3D
Generalnie Bullestorm daje dużego kopa w 3D. Dzięki manewrom ruchowym takim jak rozdzielania kopniaków wrogom, gra w 3D wygląda efektownie. Środowisko wokół gracza także jest bardziej szczegółowe. Najlepszym efektem w Bulletstorm 3D jest broń w ręku gracza, która wygląda jakby faktycznie unosiła się nad ekranem, co pozwala o wiele łatwiej celować do wrogów. W Bulletstorm nawet niektóre elementy tła (np. wodospad albo urwisko) wyglądają jak część prawdziwego świata. W wersji 2D te elementy gdzieś zanikają. Strzelanie ze snajperki w 2D rozczarowuje, ale w 3D kamera może podążać za kulą, mijając różne przedmioty (np. kraty), co daje dużo przyjemności w roli strzelca wyborowego.

Okulary 3D
3D w grach ma przyszłość?
Chociaż gry Portal 2 i Bulletstorm mają swoje słabe i mocne strony, to zdecydowanie Nvidia 3D Vision ma potencjał na przyszłość. Według firmy Nvidia już 525 gier wspiera technologię Nvidia 3D Vision. 3D rozwija się co prawda szybciej w filmach niż w grach, ale w tamtym roku sprzedało się aż 300 tys. komputerów 3D, a w tym roku ich liczba ma się zwiększyć do miliona.