O pracy eksperymentach i inspiracji

Praca. Staram się podchodzić do wykonywanych prac intuicyjnie i nowatorsko. Prace komercyjne muszą być, niestety, podporządkowane regułom funkcjonalności i czytelności. Tu w pewnym tylko stopniu można manipulować formą - jest ona przecież już ukształtowana przez treść i tzw. wytyczne klienta.

Praca. Staram się podchodzić do wykonywanych prac intuicyjnie i nowatorsko. Prace komercyjne muszą być, niestety, podporządkowane regułom funkcjonalności i czytelności. Tu w pewnym tylko stopniu można manipulować formą - jest ona przecież już ukształtowana przez treść i tzw. wytyczne klienta.

Zaproszenie dla Fashion TV.

Zaproszenie dla Fashion TV.

Myślę, że na tym polu obowiązuje zasada, iż nie każda reklama musi być odkrywcza czy genialna, dobrze natomiast, żeby była poprawna i atrakcyjna. Mimo to wciąż poszukuję niekonwencjonalnych rozwiązań, mających zwiększyć czytelność i siłę przekazu. Wszystko po to aby unikać wytartych schematów i odpychającej monotonii.

<font color="red">Eksperymenty. Projekty niekomercyjne pozwalają już na większą ekspresję i swobodę w działaniu, dzięki temu można ominąć wiele krępujących granic i wyjść poza wyuczone zasady i reguły. Tutaj mogę sobie pozwolić na swobodne łączenie dowolnych elementów: począwszy od surowego liternictwa i eksperymentalnej typografii, poprzez ciekawą grafikę, a skończywszy na intrygujących obrazach i zdjęciach. Ograniczeniem przy tego typu działaniach wydaje się tylko poczucie estetyki i dobrego smaku. Dość często i chętnie wykraczam poza nie, aby przekonać się, co jeszcze można osiągnąć. Zazwyczaj kończy się to poważną nauczką i przestrogą, że to co luźne i niekontrolowane, nie zawsze jest sensowne. Pozostają z tego dość ciekawe prace o znacznie zwiększonej sile ekspresji i swobodzie interpretacji.

Projekty podkładek pod piwo

<font color="red">Inspiracje. Z wielkich cenię m.in. Pieta Mondriana (jego twórczość to przecież podwaliny pod całą sztukę współczesną), interesujące dla mnie są też dokonania tak wiekopomnych grup i szkół projektowych jak De Stijl czy Bauhaus. W pracy polegam głównie na własnych poszukiwaniach i doświadczeniach, staram się też odnajdować w swoich dawnych projektach popełnione błędy i wyciągać z nich odpowiednią naukę na przyszłość. Z uwagą śledzę współczesne światowe trendy i prace projektantów oraz twórców reklamy. Widząc, co dzieje się na polskim rynku i jak szybko pojawiają się kalki z zachodnich prac (niestety zwykle mniej udane), wolę raczej bacznie obserwować, niż od razu przeszczepiać i stosować to co nowe i modne.

Projekty reklam firmy meblarskiej