Odkryto skamieniałe fale prehistorycznego tsunami

Naukowcy odkryli skamieniałe megafale utworzone przez tsunami wywołane uderzeniem asteroidy, która zabiła dinozaury. Zobacz, jak wyglądają prehistoryczne ślady kataklizmu.

pexels.com

Gigantyczna asteroida, która zakończyła erę dinozaurów, uderzyła w Ziemię na przełomie kredy i paleogenu, w teren, który obecnie jest półwyspem Jukatan w Meksyku. Najnowsze badania opublikowane w czasopiśmie Earth and Planetary Science Letters ujawniły, że naukowcom udało się odnaleźć bezpośredni dowód tego zmieniającego świat kataklizmu. To skamieniałe megafale z tsunami, które nastąpiło bezpośrednio po nim.

Asteroida sprzed 66 milionów lat, wywołała tsunami, trzęsienia ziemi, erupcje wulkanów i rozległe pożary. W sumie wyginęło aż trzy czwarte życia na Ziemi, w tym dinozaury i około 93 procent ssaków. Naukowcom z University of Louisiana w Lafayette udało się odkryć fizyczne dowody katastrofy, jaką było ówczesne tsunami.