Office 365, Outlook oraz Teams nie działają - to globalna awaria Microsoftu

Microsoft zaliczył poważną wpadkę. Użytkownicy z całego świata zgłaszają problemy z dostępem do chmurowych usług takich, jak Office 365. Problem związany jest z uwierzytelnianiem logowania.

Microsoft oficjalnie potwierdził występowanie problemów z logowaniem do chmurowych usług takich, jak Office 365, Teams czy Outlook. Inżynierowie z Redmond prowadzą wewnętrzne śledztwo, które ma na celu odnalezienie błędu, który doprowadził do wyłączenia usług chmurowych.

Office 365

Office 365

Firma Microsoft oficjalnie przekazała, że boryka się z problemami dotyczącymi Office 365, Teams oraz Outlook wczoraj o godzinie 21:25 czasu UTC. Użytkownicy z całego świata mają problem z uzyskaniem dostępu do popularnych usług dystrybuowanych przez Microsoft z wykorzystaniem chmury.

Gigant z Redmond przyznaje, że problem jest ogólnoświatowy oraz poważny. Microsoft informuje, że osoby, które były zalogowane do usług w czasie wystąpienia awarii dalej mogą z nich korzystać w ramach tej samej sesji. Po wylogowaniu się nie będzie można zalogować się ponownie.

Microsoft wydał oficjalne oświadczenie w sprawie, w którym przekazano: "Ustaliliśmy, że określona część naszej infrastruktury nie przetwarza wniosków o uwierzytelnienie w odpowiednim czasie. Podejmujemy działania mające na celu złagodzenie tego problemu". Firma boryka się z uszkodzonym mechanizmem logowania.

W chwili obecnej trwa migracja do alternatywnego systemu logowania, aby jak najszybciej przywrócić funkcjonalność usług.

Microsoft doszukuje się problemów w ostatniej aktualizacji, która została już wycofana z dystrybucji.

Pierwsi użytkownicy donoszą, że mogą już zalogować się do usług takich, jak Office 365, Teams czy Outlook. Awaria cały czas jest usuwana. Na szczęście przydarzyła się ona w nocy, w związku z czym większość europejskich konsumentów jej nie odczuła.

Sprawdź, ile kosztuje Acer Swift 1 - tani laptop kompatybilny z usługami Microsoft.

Źródło: theguardian.com