Okulary blokujące obraz z ekranów i telewizorów. Sposób na medialne przeładowanie?

Wśród tysięcy projektów, które można wesprzeć na serwisie crowdfundingowym Kickstarter, pojawiły się ciekawe okulary IRL (In Real Life). Ich zadaniem jest... blokowanie obrazu z monitorów oraz telewizorów. W ten sposób możemy znów doświadczyć rzeczywistości pozbawionej cyfrowego przeładowania. Pomysł już spodobał się internautom.

Okulary IRL na Kickstarterze

Koncepcja IRL czerpie garściami z kultowego filmu Johna Carpentera “They Live” z 1988 roku. To właśnie tam można było zobaczyć okulary, które pokazują prawdziwą naturę rzeczywistości i demaskują ukrytą treść przekazów telewizyjnych. Tym razem mamy do czynienia z prostszym pomysłem - filtrem polaryzacyjnym, który blokuje obraz wyświetlany na ekranach. Na obecnym etapie produkt sprawdza się jedynie w przypadku telewizorów LCD i LED.

Pomysłodawcy okularów IRL mają już na swoim koncie projekty o podobnym charakterze, chcąc zwrócić uwagę społeczności na problem przeładowania współczesnego świata bodźcami. Okazuje się, że koncepcja mocno przypadła do gustu internautom. Początkowo zakładano zebranie 25 tys. dolarów, ale na obecnym etapie projekt ma już dwukrotnie więcej, a do końca zbiórki zostały jeszcze 22 dni.

Spacerując z okularami IRL na nosie mamy wrażenie, jakby wszystkie telewizory w naszym otoczeniu zostały wyłączone. Na obecnym etapie produkt jest jeszcze w fazie testów, ale zainteresowanie nim wyraziło już kilka dużych firm, w tym NASA. Nadal nie opracowano skutecznej metody blokowania widoczności ekranów urządzeń przenośnych oraz cyfrowych bilbordów reklamowych.

Osobiście projekt bardzo przypadł mi do gustu. Momentami odczuwam ogromne przeładowanie wyświetlaczami w swoim otoczeniu i chciałbym mieć możliwość odcięcia się od intensywnych bodźców. Takie okulary pozwalałyby przebywać człowiekowi w mniej inwazyjnym dla niego otoczeniu bez konieczności odcinania się od ludzi, z którymi chce nadal utrzymywać kontakty.