OneCare - antywirusowy hit

W ciągu zaledwie 3 miesiąca od swojej rynkowej premiery pakiet aplikacji zabezpieczających OneCare Microsoftu stał się w USA drugim najlepiej sprzedającym się produktem tego typu - poinformowała firma analityczna NPD Group. Zdaniem ekspertów, do sukcesu koncernu z Redmond w znacznej mierze przyczyniła się niska cena OneCare.

Z danych NPD wynika, że w lipcu OneCare (w skład pakietu wchodzi m.in. aplikacja antywirusowa) był drugim najchętniej kupowanym programem zabezpieczającym - jego udział w sprzedaży oszacowano na 15,4%. Pierwsze miejsce zajął zestaw aplikacji zabezpieczających firmy Symantec (59,8% udziału w rynku), zaś trzecie - zestaw firmy Trend Micro (8,9%).

Zdaniem analityków NPD Group, taki wynik to sukces Microsoftu - rzadko się bowiem zdarza, by debiutujący na rynku produkt tak szybko zdobył silną pozycję w swoim sektorze. Ich zdaniem, główną przyczyną dobrych wyników OneCare jest niska cena zestawu - oficjalnie Microsoft wycenia go na ok. 50 USD, jednak w wielu sklepach internetowych pakiet można kupić za ok. 20 USD.