Opalanie przez internet - prowokacja organizacji Skcin

Brytyjska organizacja charytatywna Skcin prowadzi bardzo ciekawą kampanię, w której przekonuje internautów, że dzięki najnowszemu i specjalistycznemu oprogramowaniu wszyscy chętni mogą opalać się promieniowaniem z monitora LCD. Akcja ma zwrócić uwagę społeczeństwa na problem niebezpieczeństwo związane z rakiem skóry.

Brytyjska organizacja charytatywna Skcin uruchomiła stronę internetową ComputerTan.com, na której przekonuje odwiedzających, że mogą opalać się w pracy czy w domu za pomocą zwykłego monitora LCD oraz kamery internetowej.

Użytkownik wchodzi na stronę, gdzie po kliknięciu "start" przechodzi krótki kurs zawierający m.in. rzekomą kalibrację monitora czy skanowanie twarzy za pomocą kamery internetowej. W końcu na ekranie wyświetla się grafika z obrazem świetlówek i charakterystycznymi dla tych lamp dźwiękami. W tym momencie pojawia się napis "Nie daj się nabrać. Promieniowanie UV szkodzi!" oraz zdjęcia z nowotworami skóry.

Warto podkreślić, że kampania błyskawicznie zyskała sobie ogromną popularność w sieci. Po pierwszej godzinie od rozpoczęcia akcji, na stronę ComputerTan.com weszło ponad 30 tysięcy osób. Bardzo możliwe, że wielu z nich zachęciły reklamy umieszczone na serwisach typu youtube: