Opera podbija Polskę?
-
- Daniel Cieślak,
- 22.09.2004, godz. 15:03
Opera Software, producent popularnej przeglądarki Opera, uruchomił polską wersję swojego serwisu internetowego. Internauci znajdą tam wszelkie informacje o produktach firmy - dla polskich użytkowników przygotowano również specjalną ofertę promocyjną, w ramach której mogą kupić pełną (pozbawioną bannera reklamowego) wersję Opery za ok. 41 zł.


Polska strona Opera Software
Zobacz również:
Firma udostępniła także polską edycję najnowszej wersji Opery - 7.54. Przeglądarka dostępna jest w naszym serwisie FTP.
"Wizją firmy Opera Software jest uczynienie Sieci jak najbardziej dostępną dla jak najszerszej rzeszy użytkowników, niezależnie od poziomu ich wiedzy technicznej oraz różnic językowych" - powiedział Jon S. von Tetzchner, szef Opera Software. "Mamy nadzieje, ze dzięki specjalnej polskiej witrynie oraz dzięki polskiej wersji Opery, jeszcze więcej polskich użytkowników odkryje zalety korzystania z szybkiej i funkcjonalnej przeglądarki. Polska witryna jest również początkiem tworzenia jeszcze bardziej zżytej społeczności polskich użytkowników Opery. Działania te będą kontynuowane i rozwijane w ciągu nadchodzących miesięcy" - zapowiada von Tetzchner.

Rosną popularność Opery według danych Ranking.pl

Wzrost udziału Opery w rynku przeglądarek
Jak podkreśla Monika Niemirowska, redaktor biuletynu Ranking.pl: "Opera była zawsze bardzo popularna w naszym kraju, jednak poziom jej wykorzystania zaczął się dynamicznie zwiększać na początku tegorocznego lata. Wtedy na skutek wykrycia poważnych luk w bezpieczeństwie przeglądarki Internet Explorer, organizacja CERT zaleciła korzystanie z innych przeglądarek: Mozilli lub Opery. Dało to początek gwałtownemu wzrostowi zainteresowania przeglądarkami alternatywnymi wobec produktu korporacji Microsoft. O ile na świecie błyskotliwą karierę robi rozwijana w ramach open-source'owego projektu Mozilla Firefox, z której obecnie korzysta 3,1 proc. użytkowników (cookies) łączących się z polskimi zasobami z zagranicy, polscy internauci najbardziej lubią komercyjną Operę (przeglądarka ta dostępna jest w wersji płatnej lub darmowej z reklamami). W maju br. odsetek użytkowników (cookies) najnowszej wersji Opery 7.x w Polsce równy był 2,9 proc.; w lipcu na skutek ostrzeżenia CERT wzrósł do 3,8 proc. W ciągu wakacji zwiększał się nadal, siegając u progu roku szkolnego 4 proc. Skąd ta popularność norweskiej przeglądarki w naszym kraju? Na pewno duże zasługi ma tutaj społeczność jej zwolenników, skupiona głównie wokół forum dyskusyjnego będącego częścią serwisu my.opera.com, redaktorzy witryn poświęconych Operze, aktywnie promujący swoją ulubioną przeglądarkę w naszej sieci. Z drugiej strony, również firma Opera Software zainteresowana jest umacnianiem pozycji swojego produktu na polskim rynku, czego dowodem jest choćby specjalna promocja dla internautów z Polski, umożliwiająca zakup licencji na przeglądarkę po znacznie niższej cenie."
Opera za darmo? Tak, jest to możliwe. Opera Software przekazuje darmowe licencje Opery w formie darowizny. O bezpłatną Operę mogą się ubiegać: szkoły podstawowe, szkoły kształcące projektantów witryn WWW, organizacje i firmy zajmujące się tworzeniem witryn WWW, organizacje reprezentujące interesy osób niepełnosprawnych ruchowo lub umysłowo oraz kafejki internetowe. Na nowej stronie można również wziąć udział w konkursie, w którym co miesiąc jest rozlosowywana darmowa licencja Opery. By wziąć udział w losowaniu wystarczy poinformować Opera Software o artykułach pojawiających się w polskich mediach na temat Opery.
Więcej informacji:
http://www.opera.com/lang/pl/
Po wczorajszej premierze polskiej wersji strony internetowej przeglądarki Opera, mieliśmy okazję porozmawiać z Eskilem Sivertsenem - przedstawicielem Opera Software. Postanowiliśmy dowiedzieć się dlaczego wybrano Polskę jako pierwszy kraj, dla którego stworzono odrębną stronę Opery. Zapraszamy do przeczytania wywiadu.