Opera zablokuje reklamy na smartfonie

Mobilna Opera doczekała się poszerzenia funkcjonalności o możliwość blokowania reklam.

Mobilna przeglądarka Opera, podobnie jak jakiś czas temu jej desktopowa wersja, doczekała się szalenie przydatnej funkcji blokowania reklam. Jej udostępnienie szczególnie ważne jest w przypadku urządzeń mobilnych, ponieważ nie tylko przyspieszyć ma ładowanie stron, ale również ograniczyć transfer danych generowany podczas surfowania po internecie.

Efektywność nowej funkcji Opery

Firma Opera Software udostępniła dane porównujące efektywność Opery z włączoną funkcją blokowania reklam z Chrome i blokującym reklamy narzędziem Adblock Browser:

- czas zładowania strony: Opera - 4,3 s, Chrome - 4,9 s, Adblock Browser - 7,7 s

- ilość danych pobranych przy ładowaniu strony: Opera - 229 kB, Chrome - 422 kB, Adblock Browser - 784 kB

Zobacz również:

  • Przeglądarki internetowe - popularność w Polsce i na świecie [grudzień 2022]
  • Microsoft kopiuje pomysł z Opery. Ładnie to tak?

Operę z nową funkcją (dostępna w ustawieniach oszczędzania transferu) pobierzecie w wersjach:

- dla Androida

- dla iOS

- dla Windows Phone