Oracle zmienia skórę

Koniec z budowaniem wizerunku firmy zajmującej się bazami danych - teraz firma Oracle chce być jednoznacznie identyfikowana z Internetem.

Na corocznej konferencji Oracle OpenWorld '99 firma poinformowała, że ostatecznie zamierza rozstać się z dotychczasowym wizerunkiem "firmy od baz danych" na rzecz "firmy wykorzystującej Internet". Jeremy Burton, wiceprezes do spraw Internetu, stwierdził, że spośród 3600 firm, które przeszły na nowy system Oracle 8i, aż jedna trzecia uczyniła to z powodu zaimplementowania w nim Javy - języka powszechnie używanego w Internecie.

Firma wydała 20 mln USD na zapoznanie programistów z nową technologią oraz utworzyła witrynę Oracle Technology Network. Max Gano, dyrektor firmy Onvia.com, zajmującej się elektronicznym biznesem, powiedział: "Przyglądałem się Windows NT oraz Microsoft SQL Server i doszedłem do wniosku, że one nigdy nie będą skalowalne. Jeżeli ktoś działa w tak gwałtownie rozwijającym się rynku, jakim jest Internet, potrzebuje systemu operacyjnego i bazy danych, które będą rosły razem z firmą. Kombinacja Sun Solaris-Oracle daje takie możliwości".

Więcej informacji: www.oracle.com