Outsourcing i finanse

Niemal 90% z 500 ankietowanych dyrektorów finansowych dużych amerykańskich firm, jest zdania, że outsourcing podnosi wartość firmy dla akcjonariuszy, ale zaledwie 17% zmierzyła zwrot z inwestycji.

Wynika tak z nowego badania przeprowadzonego przez firmę Hewitt Associates. Sytuacja gospodarcza sprawiła, że wzrosło zainteresowanie outsourcingiem - 33% ankietowanych przyznało, że ich zainteresowanie tego typu usługami poważnie wzrosło, a dla 62% - pozostało bez zmian.

"Firmy muszą sprostać rosnącej presji konkurencyjności, chcą więc móc całkowicie skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, uzyskać elastyczność i sprawność technologiczną" - powiedział Mike Wright, z Hewitt Associates. "Outsourcing pomaga w realizacji tych potrzeb, dając organizacji dostęp do specjalistów. Dodaje również wartość strategiczną, zwłaszcza dzięki wdrażaniu najlepszych praktyk i poprawianiu jakości usług".

Dyrektorzy finansowi (CFO) zazwyczaj są zaangażowani w podejmowanie decyzji co i komu zlecać zewnętrznie, 36% z nich deklaruje popieranie idei outsourcingu, 41% docenia wartość takich usług, a 25% aprobuje wynajmowanie dostawcy usług outsourcingowych.

70% ankietowanych CFO zdecydowało się na outsourcing aby skorzystać z wiedzy zewnętrznych specjalistów, dwie trzecie, uznało, że najważniejsze jest skoncentrowanie się na podstawowej działalności firmy, ponad połowa zaś uważa, że pozwala to na obniżenie kosztów.

Amerykańscy dyrektorzy finansowi najczęściej korzystają z outsourcingu w dziedzinach takich jak: technologie informatyczne (57%), zarządzanie zasobami ludzkimi (41%), zarządzanie poszczególnymi działami (40%) oraz finanse i księgowość (20%).