Overwatch 2 - (R)ewolucja trybu PvP

Gracze Overwatch dzień 20 maja zakreślali pewnie w kalendarzach wielkim czerwony kółkiem. Właśnie tego dnia fani gry Blizzarda otrzymali więcej informacji na temat zmian w trybie PvP. A tych jest sporo.

W transmisji udział wzięli członkowie zespołu producentów Overwatch 2: Aaron Keller - reżyser gry, Geoff Goodman - projektant bohaterów oraz Dion Rogers - dyrektor artystyczny. Pierwszą i najważniejszą informacją jaką otrzymaliśmy jest zmiana liczby graczy, którzy będą brali udział w meczu. W obecnej wersji gry w meczach udział bierze 12 graczy w sześcioosobowych drużynach podzielonych na role: 2 bohaterów natarcia, 2 bohaterów wsparcia oraz 2 tanków. W Overwatch 2 w każdej drużynie znajdzie się jedynie 5 graczy, a drużynom ubędzie po jednym tanku. Za zmianą kompozycji drużyn pójdą także duże zmiany dla bohaterów roli tanka, aby dopasować ich do pełnienia swojej roli w pojedynkę.

W trakcie transmisji mogliśmy zobaczyć jak zmienią się niektóre z obecnych w grze umiejętności, jak choćby szarża Reinharda, nad którą gracze będą mieli dużo większą kontrolę. Zmiany nie ominą także bohaterów innych ról, aby dostosować ich do zmiany liczby członków drużyny. W Overwatch 2 każda z trzech ról otrzyma także swój unikalny pasywny bonus. Bohaterowie natarcia będą poruszali się szybciej od innych, bohaterowie wsparcia otrzymają pasywną regenerację zdrowia, a bohaterowie roli tank otrzymają redukcję odrzutu, a zadawanie im obrażeń będzie ładowało umiejętność specjalną wolniej.

W trakcie transmisji mogliśmy także zobaczyć oraz usłyszeć wiele zmian, o których wiadomo było już od dłuższego czasu, ale w końcu mogliśmy doświadczyć ich w trakcie meczu. Blizzard zdecydował się na duże zmiany w tym jak gra, a przede wszystkim bronie bohaterów będą brzmiały w drugiej części gry. Do tego mogliśmy zauważyć liczne zmiany w interfejsie poszczególnych bohaterów oraz znaczne odświeżenie ogólnego interfejsu. Wielu bohaterów otrzyma także nowy wygląd.

Gracze mogli zobaczyć kolejne nowe mapy, które zostaną dodane do Overwatch 2. Będą to Nowy Jork oraz Rio de Janeiro, mapy trybu hybryda, w którym jedna z drużyn musi odblokować punkt kontrolny, a następnie eskortować ładunek przez dwa kolejne. Mogliśmy także obejrzeć Toronto oraz Rzym, dwie mapy trybu push, który zadebiutuje Overwatch 2. Jak powiedział Aaron Keller, tryb push będzie jednym z bardziej chaotycznych i dynamicznych w grze, a mapy mają zaoferować więcej możliwości flankowania rywali. Ostatnią zaprezentowaną lokacją było Monte Carlo, mapa typu eskorta.

Overwatch jest pierwszoosobową grą akcji, nastawioną na rozgrywkę wieloosobową. Pierwsza odsłona gry Blizzarda wyszła w 2016 roku. Na konkretną informację o premierze Overwatch 2 przyjdzie nam jeszcze długo poczekać i nic nie wskazuje na to, żeby miała ona nastąpić jeszcze w tym roku. Warto podkreślić, że obecny reżyser gry Aaron Keller zaledwie kilka tygodni temu zastąpił Jeffreya Kaplana, twórcę Overwatch, który zdecydował się na odejście z Blizzard Entertainment po 19 latach współpracy.

Zobacz także: Switch, PS5 czy Xbox? Która konsola jest najpopularniejsza?