PGNiG ostrzega przed fałszywymi SMS-ami

"Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu." - taką wiadomość otrzymują klienci PGNiG. Należy jednak zachować spokój i potraktować tę informację jako SPAM.

Oszuści podszywający się pod Grupę PGNiG wysyłają niebezpieczne i fałszywe wiadomości SMS-owe, które rozsyłane są w celu wyłudzenia pieniędzy od klientów - sugerują potrzebę uregulowania rzekomych należności. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo po raz kolejny przestrzega, aby wiadomości potraktować jako oszustwo i przede wszystkim nie udzielać na nie odpowiedzi. Najlepiej pozbyć się wiadomości ze skrzynki odbiorczej. SMS-y wysyłane są różnych numerów telefonów, a ich przykładowa treść brzmi:

PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.

Grupa PGNiG podjęła już działania, które mają na celu uniemożliwić rozsyłanie fałszywej korespondencji. Obecnie została wstrzymana wysyłka SMS-ów w zakresie windykacji ze strony PGNiG Obrót Detaliczny, które prawdopodobnie były fałszywe.

Jak rozpoznać fałszywy e-mail?

W ostatnim czasie, do klientów PGNiG wysyłane były również fałszywe wiadomości e-mail. Można je rozpoznać przede wszystkim po podejrzanym adresie e-mail, z którego dostarczona zostaje wiadomość o temacie "Informacja o zaległości" z adresu skrzynki nadawczej "no-reply@epgnig.pl" - nie jest ona kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG.

Wszystkie oficjalne adresy mailowe Spółki są oparte na domenie pgnig.pl.

Poniżej przykładowy wygląd fałszywej wiadomości:

Należy zwracać szczególną uwagę na wszelkie zmiany w adresie e-mail, które mogą oznaczać fałszerstwo. Jak podkreśla PGNiG:

Podejrzaną korespondencję prosimy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nią odpowiedzi, nie aktywować załączonych linków, ani nie otwierać załączników. Wiadomość najlepiej usunąć ze skrzynki odbiorczej oraz „kosza” (elementów usuniętych) poczty elektronicznej!