PKO Bank Polski – awaria systemu bankowego, są problemy z płatnościami online oraz działaniem aplikacji mobilnej IKO

Z całą pewnością ten tydzień nie zaczął się najlepiej dla klientów banku PKO BP. Z całego kraju napływają informacje o poważnej awarii, która uniemożliwia dokonywanie płatności online.

Przeciążenie sieci spowodowane pandemią COVID-19 daje o sobie znać coraz częściej. Tylko w ostatnim tygodniu informowaliśmy was o poważnej awarii w mBanku oraz problemach z serwerami firmy Electronic Arts, do której należą takie produkcje jak FIFA 20 czy Apex Legends. Tym razem ofiarami przeciążenia padli klienci największego polskiego banku – PKO BP.

Od rana w serwisie downdetector zaczęły pojawiać się pierwsze informacje od osób, które nie mogły dokonać żadnych transakcji bezgotówkowych.

Zgłaszane problemy są bardzo różne - od niemożności zalogowania się do serwisu online przez problemy z płatnością za pomocą karty, po brak odzewu ze strony aplikacji mobilnej IKO. Wielu użytkowników zgłasza również brak możliwości połączenia się z infolinią czy dokonania płatności za sprawą BLIK-a.

Na szczęście, specjaliści z PKO BP już pracują nad przywróceniem pełnej sprawności systemu bankowego.

Co ciekawe, z podobnymi problemami zmagali się dzisiaj również klienci banku Pekao SA. Tam jednak uporano się już ze wszelkimi problemami.

Jak długo jeszcze potrwa awaria w PKO BP? Tego niestety nie wiemy.

źródło: downdetector.pl