Panasonic to najwyższa jakość na rynku RTV - tak uważają Polacy

Panasonic został nagrodzony Kryształową Statuetką Marki Godnej Zaufania w kategorii RTV. Polscy czytelnicy Reader’s Digest docenili jakość produktów japońskiego koncernu.

Panasonic

European Trusted Brands - 11 edycja

European Trusted Brands (czyli najbardziej zaufane europejskie marki) to jedno z największych i najbardziej prestiżowych badań konsumenckich w Europie przeprowadzanych przez Reader’s Digest od 2001 r. W tym roku nagrody przyznano już po raz 11.

Polacy wybrali Panasonic

Badania objęły 33 tys. respondentów z 16 krajów Europy (w tym Polski) od sierpnia do października 2010 roku. Na kogo glosowali Polacy? Okazuje się, ze największe poparcie w Polsce uzyskał Panasonic. W ankietach Polacy w kategorii najlepsza jakość w branży wskazali na produkty Panasonika.

- Projektujemy nasze urządzenia tak, aby zyskać zaufanie konsumentów. Badanie European Trusted Brands jest dowodem na to, że nasza ciężka praca przynosi efekty. - powiedziała Klaudia Głowacka z Panasonika.

4 kryteria, które decydują o przyznaniu nagrody

Kryształowe Statuetki Marki Godnej Zaufania są brane pod uwagę 4 kryteria - jakość, stosunek wartości do ceny, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

- Fakt, że w oczach konsumentów spełniamy powyższe kryteria jest dla nas ogromnym wyróżnieniem - dodała przedstawicielka Panasonika.

Sony - najbardziej godny zaufania?

Warto jeszcze zauważyć, że nagrodzony został również inny japoński koncern - Sony. Okazał się najlepszy w kategorii Zaufanie Czytelników. Marka Sony od lat ma bardzo dobra opinię w Polsce, nie jest to więc również jakieś zaskoczenie.

Panasonic

Panasonic

Panasonic słusznie doceniany za jakość w RTV?

Pomimo, że to Samsung jest w Polsce (i nie tylko) liderem sprzedaży telewizorów, to nie dziwi mnie jednak to, że Polacy przyznali Panasonikowi pierwszeństwo w kategorii jakości. Japoński koncern rozsądnie kreuje swoją markę - stawia na wysoką jakość - dobrym przykładem jest fakt, że jako jedyny producent tak silnie wspiera technologię plazmową, która została porzucona przez większość producentów (plazmy produkują jeszcze tylko Samsung i LG, ale te koncerny skupiają się bardziej na promocji telewizorów LCD), a telewizory Panasonika często zdobywają wiele branżowych nagród. Chociaż, z drugiej strony ostatnio ze względu na oszczędności, Panasonic postanowił, że przenosi swoją produkcję plazm do Chin. Ciekawe, czy ta decyzja nie odbija się za jakiś czas na jakości produktów japońskiego koncernu.

Źródło: Panasonic