Panasonic walczy o miejsce na rynku Blu-ray
-
- 22.09.2008, godz. 14:18
Firma Panasonic jeszcze przed oficjalną premierą rynkową odtwarzacza Blu-ray DMP-BD35 obniżyła jego cenę, tak, aby lepiej konkurował z ofertą podobnych urządzeń, sygnowanych znakiem firmowym Sony i Samsunga.
Model DMP-BD35 trafi do sprzedaży w październiku w cenie 399 USD. Sony proponuje obecnie klientom odtwarzacz BDP-S350, natomiast Samsung - BD-P1500 BD-Live (oba wspomniane urządzenia również wyceniono na 399 dolarów).
Panasonic mocno zaangażował się w promocję urządzenia, chcąc uszczknąć nieco udziałów w rynku od Sony i Samsunga. Firma próbuje przyciągnąć uwagę ewentualnych nabywców, wskazując na większe możliwości swojego sprzętu, w tym lepszą reprodukcję barw i bardziej precyzyjne przetwarzanie obrazu - dzięki wbudowanemu układowi PHL Reference Chroma Processor Plus - oraz możliwość korzystania z funkcji BD Live bez konieczności wcześniejszej aktualizacji firmware'u. Jak pamiętamy, Blu-ray Disc Profile 2.0 umożliwia, oprócz oglądania filmu z płyty, pobieranie z Internetu związanych z nim dodatków.
Premierę nowego odtwarzacza Panasonic zapowiedział pod koniec sierpnia - wspomnianemu wyżej DMP-BD35 towarzyszyć będzie drugi model, noszący oznaczenie DMP-BD55, droższy o 100 dolarów. Charakteryzuje się on m.in. analogowym wyjściem audio 7.1.
Należy jednak wspomnieć, że zapowiadany przez Samsunga inny odtwarzacz: BD-P2500 (premiera w październiku br.) również nie będzie wymagał aktualizacji oprogramowania, aby korzystać z funkcji BD Live. To wycenione na 499 dolarów urządzenie będzie bezpośrednim konkurentem Panasonika DMP-BD55.