Patenty na gadżety, które powinny ujrzeć światło dzienne


5. Emocjonalna konsola

Emocjonalna konsola od Sony

Emocjonalna konsola od Sony

Obecnie wiele cyfrowych aparatów fotograficznych oferuje takie technologie jak wykrywanie uśmiechu, czy też zamkniętych oczu (pozytywna detekcja skutkuje wykonaniem zdjęcia). Patent Sony idzie nieco dalej - wykrywa emocje!

Rozwiązanie, które przewidziane jest do zastosowania w konsoli PlayStation 3, korzysta z trzech podstawowych narzędzi - mikrofonu, kamerki oraz odpowiedniego oprogramowania. Dzięki nim jest w stanie wykryć śmiech, smutek, zainteresowanie, znudzenie, lub nawet fakt, że gracze przybili ze sobą przysłowiową "piątkę". Następnie zaś odpowiednio do wykrytej sytuacji reaguje (tutaj inżynierowie japońskiego producenta będą mieli duże pole do popisu).

Pomysł Sony wydaje się bardzo interesujący. Pytanie tylko, jak mógłby on działać? Podczas wykrycia ogromnej złości i bezradności gracza obniży poziom trudności gry? Może macie jakieś pomysły na wykorzystanie tej technologii? Jeżeli tak, zachęcamy do ich prezentacji w komentarzach.

6. Superkomputer Lego

Superkomputer Lego

Superkomputer Lego

Rozbudowa centrów danych może być bardzo kłopotliwa. Ułatwia to v=onepage&q=&f=false" target="_blank" class="link">interesujący patent, który dotyczy komputerów, pamięci i innych elektronicznych elementów uformowanych w kształcie modułów, które w prosty sposób mogą być ze sobą połączone.

Jeżeli więc istnieje potrzeba zwiększenia mocy obliczeniowej, wszystko co należy zrobić to dołożyć kilka następnych "klocków". W patencie czytamy również, że dzięki takiemu rozwiązaniu możemy budować dowolne "komputerowe budowle" - np. w kształcie sześcianu, ściany, wieży, czy też formacji w kształcie litery L.

7. Mechaniczne ramię na kółkach

Mechaniczne ramię na kółkach

Mechaniczne ramię na kółkach

v=onepage&q=&f=false" target="_blank" class="link">Patent firmy Panasonic przedstawia robota, a w zasadzie mechaniczne ramię na kółkach. Można je zatrudnić w domu, gdzie np. będzie zajmowało się odkładaniem porozrzucanych rzeczy na przeznaczone dla nich miejsce.

Co więcej, ma ono być na tyle inteligentne, że każdą z nich będzie traktowało odpowiednio delikatnie. Inaczej więc podejdzie np. do stojącej na podłodze szklanki z wodą, a inaczej do leżącej pod szafą skarpetki.

8. Prawdziwe spacerowanie w wirtualnym świecie

Prawdziwe spacerowanie w wirtualnym świecie

Prawdziwe spacerowanie w wirtualnym świecie

Nosisz elektroniczne okulary oraz naszpikowany czujnikami strój, lecz nadal brakuje Ci czegoś w Twoim wirtualnym świecie? Jeżeli tak, to z pewnością chodzi o możliwość swobodnego poruszania!

Problem ten rozwiązał rosyjski wynalazca, który v=onepage&q=&f=false" target="_blank" class="link">opatentował system składający się z ogromnej sfery umieszczonej na specjalnych rolkach - można wejść do jej wnętrza i swobodnie chodzić oraz biegać.

Problemem mogą okazać się jedynie wymiary rozwiązania wymagające sporego pomieszczenia. Dobrze by również było, aby pojawiło się ono w wersji "junior".

9. "Multimedialne" ubrania z wewnętrzną siecią

Zagorzali fani gadżetów mogą zaopatrzyć się w jedno z "multimedialnych" ubrań firmy ScotteVest. Jeżeli są one jednak dla nich zbyt "słabe" z pomocą może przyjść im Nokia, która przygotowała znacznie bardziej interesujące rozwiązanie.

v=onepage&q=&f=false" target="_blank" class="link">Paten największego na świecie producenta telefonów komórkowych opisuje "inteligentne ubranie" oferujące dla swojego posiadacza mnóstwo kieszeni, w których może on poupychać wszystkie towarzyszące mu wszędzie gadżety. Jednakże rozwiązanie to stanowi nie tylko bardzo sprytnie zaprojektowany "gadżeciarski mobilny magazyn", ale również w pełni sprawną miniaturową... sieć.

Kurtki wspomnianej wcześniej firmy ScotteVest mogą się pochwalić siecią PAN (Personal Area Network - sieć osobista), czyli wszytymi kanałami, którymi można poprowadzić kable. To jednak nic nadzwyczajnego w porównaniu z propozycją Nokii umożliwiającą skorzystanie z prawdziwej sieci, która pozwala na komunikowanie się urządzeń umieszczonych w różnych kieszeniach.

10. iPhone jako uniwersalny pilot zdalnego sterowania

iPhone jako uniwersalny pilot zdalnego sterowania

iPhone jako uniwersalny pilot zdalnego sterowania

Uniwersalny pilot Logitecha - Harmony 1100 - jest imponujący, lecz mnogość dostępnego na rynku sprzętu wymaga budowy jeszcze lepszego rozwiązania. W 2002 roku Apple takie opatentowało. Korzysta ono z dotykowego ekranu i przeznaczone jest do współpracy z kompatybilną "inteligentną elektroniką konsumencką", od której może uzyskać informacje o jej zestawie funkcji oraz pozwala na skonfigurowanie całości za pomocą jednego przycisku.

Co ważne, taka innowacja nie musi stanowić samodzielnego urządzenia - może również zostać wbudowana w następne generacje iPhone'ów i/lub iPodów Touch.

Podsumowanie

Zaprezentowaliśmy Wam dziesięć naszym zdaniem interesujących patentów, które mamy nadzieję ujrzą w przyszłości światło dzienne (a przynajmniej niewielka część z nich). Czy macie wśród nich swoich faworytów lub, co ciekawsze, swoje propozycje? Jeżeli tak, zapraszamy do wypowiedzi na ten temat w komentarzach.