PayPal: Polacy mądrzejsi od innych nacji. Wymusili zmianę systemu doładowań
-
- 26.05.2016, godz. 10:41
PayPal zmieni tryb “błyskawicznych doładowań”. Tylko dla Polaków.
Kilka tygodni temu PayPal szukając sposobu na większe zyski zmienił dostawcę “błyskawicznych doładowań” zastępując firmę Blue Media tańszą firmą Trustly. W efekcie zmianie uległ też tryb doładowania konta. Użytkownikom zaczęło się pojawiać okno, w którym wymagane było podanie loginu, hasła oraz jednorazowego kodu z SMS do bankowości internetowej. Zmuszani oni byli do podawania wrażliwych danych na stronie, która nie należy do banku. Eksperci uznali, że jest to przykład oficjalnej praktyki phishingowej.
Gdy o sprawie zrobiło się głośno firma Trustly wydała uspokajające oświadczenie, w którym podkreślała, jak bardzo bezpieczna jest jej usługa. Nie zmieniło to jednak nastawienia klientów PayPala, którzy zaczęli rezygnować z “błyskawicznych doładowań”, co, jak się właśnie dowiadujemy, przyniosło rozwiązanie problemu.
"Metodę zasilania, którą zaoferowaliśmy w Polsce, jednocześnie wprowadziliśmy na kilku rynkach. Jednak tylko w Polsce spotkała się ona z negatywnym przyjęciem. Głos użytkowników jest dla nas bardzo ważny. Dlatego za kilka dni firma Trustly, z którą współpracujemy przy zasileniach, dostosuje usługę do wymogów polskich klientów" - zapowiedział Matt Komorowski z PayPala.
Jak widać Polacy okazali się tutaj bardziej roztropni od mieszkańców innych krajów widząc zagrożenie płynące z nowego trybu doładowań konta.