Pele w drużynie MPAA
-
- Daniel Cieślak,
- 12.06.2006, godz. 15:30
Organizacja MPAA (reprezentująca amerykańskie koncerny filmowe) postanowiła wykorzystać trwające w Niemczech Mistrzostwa Świata w piłce nożnej do promowania poszanowania praw autorskich. Do udziału w jednym z filmów edukacyjnych zaangażowano legendę brazylijskiego footballu - Edsona Arantes do Nascimento, milionom kibiców na całym świecie znanego pod pseudonimem Pele.
Krótki film, w którym - wedle słów przedstawicieli MPAA - Pele będzie tłumaczył widzom, na czym polega idea fair play na boisku i poza nim, wyświetlany będzie w przerwach meczów transmitowanych przez największe amerykańskie stacje telewizyjne (m.in. ESPNEWS, ESPN Classics, FOX Sports oraz HBO). Jego zadaniem będzie wytłumaczenie młodym ludziom, dlaczego nie powinni naruszać praw autorskich.
Wybór bohatera spotu telewizyjnego nie jest przypadkowy - i to z dwóch powodów. Przedstawiciele MPAA tłumaczą, że z ich statystyk wynika, że przeciętny pirat filmowy ma od 16 do 24 lat. Z tej samej grupy wiekowej wywodzi się większość zagorzałych kibiców sportowych, dla których Pele jest niekwestionowanym autorytetem. Drugim powodem jest fakt, iż brazylijski piłkarz sam padł swego czasu ofiarą piratów - zrealizowany z jego udziałem film biograficzny "Pele Forever" był swego jednym z najczęściej sprzedawanych przez piratów filmem w Ameryce Południowej i Łacińskiej.
"To, że Pele gra z nami w jednej drużynie, jest dla nas największym zaszczytem. Zawodnik ten znany jest z poszanowania idei fair play i wierzę, że jego słowa dotrą do wielu młodych ludzi" - oświadczył Dan Glickman, szef MPAA.