Personalizowane reklamy w App Store? Apple pozwoli ci je wyłączyć!

Gigant z Cupertino poważnie podchodzi w tym roku do kwestii prywatności i bezpieczeństwa swoich użytkowników.

iPhone 13 Źródło: appleinsider.com

Apple przygotowuje się na rychłe pojawienie się na rynku iPhone'a 13 wraz z nowym systemem operacyjnym iOS 15. Jedną z nowości ma być możliwość zarządzania personalizowanymi reklamami.

Dziennikarze portalu AppleInsider odkryli nowe wyskakujące powiadomienie w najświeższej wersji beta iOS 15. Umożliwia ono włączenie lub wyłączenie personalizowanych reklam w App Store oraz aplikacjach pobranych za jego pomocą. Takim rozwiązaniem z pewnością nie dysponują osoby korzystające z urządzenia z iOS 14.

Zobacz również:

Wyskakujące okienko pojawia się w momencie uruchomienia App Store, jednak funkcja nie ogranicza działania jedynie do sklepu z aplikacjami Apple. Umożliwia nam włączenie personalizowanych reklam także w innych aplikacjach. Możemy także zakładać, że Apple zdecyduje się na podobne rozwiązanie w innych programach, takich jak Apple News, iTunes, czy Stocks.

Personalizowane reklamy w App Store? Apple pozwoli ci je wyłączyć!

Fot. AppleInsider.com

Komunikat informuje nas o tym, że personalizowane reklamy mają pomóc użytkownikowi poprzez wyświetlanie treści związanych z jego aktywnością. Producent dba o naszą prywatność poprzez brak połączenia wyświetlanych reklam z naszym Apple ID. Dowiadujemy się także, że firma nie śledzi naszych poczynań w sieci, ani nie dzieli się pozyskanymi informacjami z nikim innym.

Pojawienie się takiego komunikatu pokazuje nam, że Apple coraz poważniej zaczyna traktować bezpieczeństwo i prywatność użytkowników swoich urządzeń. W najnowszej wersji iOS 15 oraz innych systemów operacyjnych giganta z Cupertino zawartych ma być więcej rozwiązań chroniących nas w sieci, niż miało to miejsce do tej pory.

Źródło