Pięć mitów dotyczących bezpieczeństwa aplikacji mobilnych

Badanie wiedzy na temat bezpieczeństwa posługiwania się aplikacjami mobilnymi pokazuje poziom świadomości użytkowników w zakresie ochrony. Mamy powód do dumy czy raczej do wstydu?

Foto: Mikhail Nilov z Pexels

Badanie dotyczących bezpieczeństwa aplikacji mobilnych zostało przeprowadzone przez Appdome, a uczestniczyło w nim ponad 10 000 konsumentów z całego świata. Jak się okazuje, można było obalić dzięki niemu kilka mitów utrzymujących się w powszechnej świadomości od wielu lat. Badanie pozwoliło również nakreślić obraz oczekiwań konsumentów oraz ich świadomości w zakresie cyberochrony.

A oto obalone mity:

  • konsumenci nie oczekują od dostawców aplikacji bezpieczeństwa i przejmują na siebie ryzyko związane z ich użytkowaniem - 73% ankietowanych zadeklarowało, że przestałoby korzystać z aplikacji, gdyby nie była odpowiednio zabezpieczona przed atakami, a 74% usunęłoby ją, gdyby została naruszona lub zhakowana. Do tego 46% osób zadeklarowało, że w przypadku naruszenia bezpieczeństwa ostrzegłoby znajomych;
  • konsumenci są skłonni zrezygnować z zabezpieczeń na rzecz wprowadzenia lepszych funkcji - 36% użytkowników stawia bezpieczeństwo podczas korzystania z aplikacji mobilnej na pierwszym miejscu, a 37% deklaruje, że najważniejsza jest funkcjonalność;
  • ochrona przed naruszeniami sieci i chmury powinna być priorytetem numer 1 - 62% osób obawia się, że ktoś zhakuje ich aplikacje, zaś 56% boi się zainstalowania na urządzeniu złośliwego oprogramowania;
  • ochrona poświadczeń użytkownika i logowania wystarczy, aby zadowolić wymagania konsumentów - 55% ankietowanych obawia się kradzieży danych za pomocą szkodników, a 40% obawia się wykradzenia danych uwierzytelniających;
  • bezpieczeństwo aplikacji mobilnej ma znaczenie tylko wtedy, gdy aplikacja mobilna działa w branży regulowanej - konsumenci oczekują najwyższych standardów bezpieczeństwa zwłaszcza od aplikacji transakcyjnych.

Mariusz Politowicz z firmy Marken komentuje:

Jak widać użytkownicy urządzeń mobilnych przestają się zadowalać wyłącznie wygodą obsługi aplikacji oraz ich funkcjonalnością. Bezpieczeństwo i ochrona przed złośliwym oprogramowaniem są na równi z innymi krytycznymi funkcjami aplikacji mobilnej. To bardzo pozytywny sygnał, również dla branży security.Tym co powinno nas trochę niepokoić jest mniejsza świadomość konsumentów na temat zagrożeń związanych z siecią czy chmurą

Źródło: Marken

Zobacz również:

  • Samsung rusza ze stroną wsparcia dla Galaxy S21 FE!
  • Cyborgi coraz częściej dokonują oszustw w internecie