Platforma ePUAP bez backupu?
-
- 09.05.2016, godz. 09:15
ePUAP zostal zbudowany bez backupu - twierdzi Anna Streżyńska, minister administracji i cyfryzacji.
Na początku września 2015 roku uruchomiona została platforma ePUAP 2.
"Mamy dziś nową platformę dużo tańszą, bardziej nowoczesną i bardziej wydajną z przejrzystym interfejsem. Obserwujemy już wzrost zainteresowania nową platformą, do której zostały także dodane kolejne usługi. Liczba zakładanych profili zaufanych wzrosła trzykrotnie z 400 dziennie do ponad 1200” - zachwalał wówczas ePUAP 2 Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji, podkreślając jednocześnie, że uruchomieniu procesu naprawczego było jednym z najistotniejszych zadań jego resortu.
Weekendowa awaria
6 maja Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, która jest jednym z kanałów składania wniosków o przyznanie pieniędzy z programu "Rodzina 500+", miała awarię. Nie byłoby w tym nic zaskakującego (takie rzeczy się zdarzają), gdyby nie informacja podana później za pośrednictwem Twittera przez Annę Streżyńską piastującą obecnie stanowisko ministra administracji i cyfryzacji:
"Mamy do czynienia z uszkodzeniem fizycznym; wdrozony jest plan kryzysowy. ePUAP zostal zbudowany bez backupu."
Jeżeli tak jest faktycznie mamy do czynienia z szokującym wręcz zaniedbaniem. Kluczowy dla e-administracji system bez infrastruktury zapasowej? To wręcz nie do uwierzenia...
ePUAP już działa
Po kilkudziesięciu godzinach pracy sztabu kryzysowego na Twitterze Centralnego Ośrodka Informatyki pojawił się następujący wpis:
"ePUAP znów działa i to ze zaktualizowanym oprogramowaniem. Za niedogodności przepraszamy. Oby to był ostatni raz."