PlayStation 3: Sony stawia na wyposażenie (i cenę)

W listopadzie tego roku konsola PlayStation 3 pojawi się na rynku w Stanach Zjednoczonych (400 tysięcy sztuk) i Japonii (100 tys. szt.). Sony chce, by cztery piąte wszystkich urządzeń sprzedawanych w USA stanowiły modele "premium" za 599 dolarów.

Sony planuje, że 320 tysięcy konsol wprowadzonych w USA będzie modelami z wyższej półki; za 599 dolarów użytkownik dostanie dysk twardy o pojemności 60 GB, wbudowany moduł do komunikacji przez Bluetooth i 802.11g oraz jedno wyjście HDMI.

W konsoli kosztującej o 100 dolarów mniej HDD będzie miał "zaledwie" 20 GB, a HDMI i Wi-Fi w ogóle się nie pojawią.

Zdaniem przedstawicieli firmy, zapotrzebowanie na uboższą wersję "core" będzie dużo niższe niż popyt na edycję "premium".

Choć na pierwszy rzut oka decyzja może wyglądać jak rzucenie sobie kłody pod nogi, mówi się, że podobnie uczynił Microsoft w przypadku Xboksa 360. Według spekulacji Redmond dostarczało sprzedawcom dziesięć razy więcej konsol Xbox 360 Premium niż Xbox 360 Core.