Podbój Chin

Internet w telewizorze - rozwiązaniem dla największego, internetowego rynku na świecie?

Chiny postrzegane są jako jeden z największych internetowych rynków świata. Do roku 2001 liczba chińskich internautów ma się podwoić. Jednak rozwojowi Internetu w tym kraju - oprócz (złagodzonych ostatnio) przepisów prawa - nie sprzyja mała liczba komputerów. Jest w nie wyposażonych zaledwie 12 mln spośród 300 mln gospodarstw domowych. Wielcy gracze internetowego rynku postanowili zatem wykorzystać telewizory jako urządzenia, umożliwiające Chińczykom dostęp do Internetu. W tym kraju jest bowiem 20 razy więcej odbiorników TV niż komputerów.

Kalifornijska firma prowadząca portal MyWeb, zajmująca się także dystrybucją w Chinach, Hongkongu, Singapurze i Malezji specjalnych przystawek do odbiorników telewizyjnych, umożliwiających dostęp do sieci, zawarła umowę z Philips Electronics o wbudowaniu w telewizory odpowiednich podzespołów i oprogramowania, przez co od razu będą one przystosowane do połączenia z Internetem. Usunie to konieczność kupowania przez klientów osobnych przystawek. Yahoo! natomiast planuje translacje własnych serwisów na język chiński oraz dostarczanie usług przez telewizję.

America Onine (AOL), posiadająca 10% udziałów w portalu China.com, zamierza wykorzystać technologię Liberate do transmisji AOL TV. Do wyścigu włączył się także Microsoft. Jego portal MSN - znany pod kodową nazwą Venus - także będzie miał wersję z językiem chińskim. Oprócz poczty elektronicznej ma on także zaoferować możliwość tworzenia dokumentów w onlineowej wersji MS Word.

Więcej informacji: www.yahoo.com, www.microsoft.com, www.aol.com