Podróż CIO do proaktywnego IT


Energia buduje

Po takich spotkaniach jednostki biznesowe odnotują sukces i poinformują o nim przełożonych. Prawdziwą wartością jest jednak pozytywny efekt, jaki pierwszy sukces wywiera na pracownikach działu IT zaangażowanych w projekt. Otrzymują oni nową energię do działania, dzięki szansie uczenia się i bycia kreatywnym. Wygrzewając się w nowo odkrytej chwale zauważają, że mogą mieć pozytywny wpływ na biznes, tylko poprzez usprawnienie swoich umiejętności komunikacji i zdobywanie wiedzy biznesowej.

Pozyskaj umiejętności, których nie posiadasz

To dopiero skromny początek drogi do proaktywnego partnerstwa działu IT z przedsiębiorstwem, ale jest to nieodwracalny proces, gdy zespół poczuje ducha rywalizacji. A gdy po firmie rozprzestrzenią się wieści o dobrej robocie działu IT, pojawia się możliwość zbudowania fascynującego studium przypadku, który pozwoli rozwijać umiejętności interpersonalne i konsultingowe skupionych na technice pracowników IT.

Zobacz również:

Pomocni mogą być również doświadczeni zewnętrzni specjaliści od transformacji, do czego trzeba też przekonać osoby pracujące w dziale IT - muszą czuć się dobrze w roli konsultantów biznesu i komunikatorów. Ponieważ nie są to umiejętności, za posiadanie których zatrudniano te osoby, będą ich poważnie potrzebować, jeżeli dział IT zmieni się w jednostkę zorientowaną na relacje z klientem.

Być w IT i być z tego dumnym

Najlepsze jest to, że dzięki szkoleniu umiejętności transformacji, doświadczonym trenerom i wskazówkom, które otrzymują pracownicy działu IT, staje się dla nich oczywiste, że biznes potrzebuje ich pełnego zaangażowania w jego sprawy. Koniec z destrukcyjnym mitem.

Czy transformacja zmotywowała ich do działania do spełniania oczekiwań? Czy nowe umiejętności zbudowały ich pewność siebie? Czy dzięki coraz większemu doświadczeniu w bezpośredniej współpracy z biznesem okazują chęć współpracy? Gdy raz zauważono ich inicjatywę i osiągnięcia, czy zbudowało to ich orientację na klienta i impet? Skoro wyniki są lepsze, to czy wzrosło ich poczucie spełnienia i satysfakcji?

Goniąc ideał

Jak zmierzyć opisane działania? Jeżeli dział IT rozwinie kulturę orientacji na relację z klientem, okazuje się, że można wtedy wyjaśnić wszystkie trzy obszary IT: planowanie, wdrażanie i działanie, za pomocą obniżonych kosztów, poprawionej jakości usług i wzrostu przychodów. Można też pokazać, że każda nowa inicjatywa i współudział, który podejmuje dział IT pomaga firmie w osiągnięciu perfekcji operacyjnej, satysfakcji klienta i pozycjonuje ją jako lidera branży, w ciągły sposób.

Od reaktywności do proaktywności

Impuls do zmian w podejściu IT może wyjść od kierownictwa firmy, ale w XXI wieku oczekuje się raczej, że to dział IT będzie inicjatorem zmian. Prezesi firm są coraz bardziej zainteresowani przewodzeniem przez działy IT zmianom. Według nich IT może poprowadzić biznes na nowe ścieżki dzięki różnym punktom widzenia na przedsiębiorstwo i znajomości najnowszych technologii. I nie mogą mają zamiaru myśleć menedżerach IT, którzy sami w siebie nie wierzą.